رسانه تاب آوری Resilience Media

رسانه تاب آوری Resilience Media اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

رسانه تاب آوری Resilience Media «اطلس فارسی تاب آوری کشور» به عنوان اولین مرجع رسمی تاب آوری اجتماعی کشور در سال ۱۴۰۲ به همت دکتر جواد طلسچی یکتا تأسیس شد و تحت نظر مستقیم ایشان اداره می شود.

رسانه تاب آوری Resilience Media

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران کجاست؟

مفهوم تاب آوری امروزه به طور گسترده در علوم طبیعی، انسانی و اجتماعی و همچنین در طیف وسیعی از گفتمان های تجاری، اجتماعی و سیاسی استفاده می شود. در عصر خطرات جهانی جدید مانند همه‌گیری، بحران‌های مالی و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، انعطاف‌پذیری جامعه و مردم بیش از هر زمان دیگری اهمیت  دی ارد.

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران، تاریخچه تأسیس و اهداف

مفهوم انعطاف‌پذیری اجتماعی بر توانایی همه گروه‌های جامعه برای عبور از یک شوک یا فاجعه اشاره دارد. تاب آوری و انعطاف افراد یک جامعه در هنگام وقوع یک بحران، می تواند انسجام  تعادل را در آن جامعه حفظ کند. از این رو تاب آوری می تواند نقش بسزای در کیفیت زندگی در مواقع بحرانی ایجاد کند.

رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان از سال ۱۳۹۳ با درک صحیح اهمیت موضوع تاب آوری برای جامعه ایران، در وهله اول با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی اجتماعی در زمینه مفهوم واقعی تاب آوری و در مراحل بعدی با هدف آموزش های مجازی و حقیقی در زمینه تاب آوری، با برخورداری از تیم حرفه ای متخصص، اقدام به ایجاد شاخه جدیدی تحت عنوان خانه تاب آوری ایرانیان نمود و تاکنون قریب به یک دهه می باشد که در حوزه تاب آوری فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

از ابتدای فعالیت علمی تحقیقی رسانه ایرانیان در زمینه موضوع تاب آوری، در صدد شناسایی و بازتعریف مؤلفه های اجتماعی تاب آوری برآمدیم و با برگزاری میزگردهای تخصصی با مشارکت حداکثری جامعه مددکاران اجتماعی ایرانیان پیرامون موضوع تاب آوری احتماعی، هم افزایی و بارش افکار درخور توجهی صورت گرفت و متعاقباً با تقویت تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان، ضرورت ایحاد یک رسانه مستقل (تحت نظارت مجموعه رسانه های ایرانیان) متمرکز بر موضوع تاب آوری احساس شد و بدین ترتیب با همفکری و همراهی دوستان تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان زیرساخت های لازم جهت تأسیس رسانه تاب آوری Resilience Media «اطلس فارسی تاب آوری کشور» به عنوان اولین مرجع رسمی تاب آوری اجتماعی کشور در سال ۱۴۰۲ به همت دکتر جواد طلسچی یکتا تأسیس شد. رسانه تاب آوری اجتماعی ایجاد شد و نهایتاً در سال ۱۴۰۲ رسانه اطلس فارسی تاب آوری کشور به عنوان اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران بطور رسمی اعلام حضور نمود و فعالیت خود را آغاز کرد.

رسانه تاب آوری Resilience Media
رسانه تاب آوری Resilience Media

بخش های متنوع و امکانات اختصاصی رسانه تاب آوری Resilience Media

رسانه تاب آوری Resilience Media تحت عنوان اطلس فارسی تاب آوری ایران مجهز به موتور جستجوگر هوشمند با توان بالای رسانه ای می باشد که ضمن رصد لحظه به لحظه اخبار و اطلاعات تاب آوری ایران، با برخورداری از تیم تخصصی مجرب در زمینه تولید محتوای اختصاصی با موضوع تاب آوری اقدام خواهد نمود. بدیهی است در این مسیر از پتانسیل ها و توانمندیهای اعضاء محترم تیم های تخصصی خانه و باشگاه تاب آوری ایرانیان بهره برداری صورت خواهد پذیرفت.

نقشه خبری تاب آوری ایران یکی از مهمترین بخش های این رسانه می باشد که با استفاده از پلاگین اختصاصی مربوطه، در زمینه رصد و خبرخوانی تاب آوری کشور (تحرکات، اقدامات، همایشات و کنفرانس های خبری در نقاط مختلف ایران) را پوشش خواهد داد.

بخش آموزش های صوتی و تصویری با امکاناتی در سطخ بهترین خبرگزاری های کشور، کلیه اطلاع رسانی های ویدئویی و خصوصاً برنامه های آموزشی انجام یافته توسط خانه تاب آوری ایرانیان را پوشش خواهد داد.

رسانه تاب آوری Resilience Media
رسانه تاب آوری Resilience Media

اطلس فارسی تاب آوری کشور

جستجوگر هوشمند خبری اطلس فارسی تاب آوری ایران با امکاناتی جدید و بسیار قدرتمند رسانه ای و با برخورداری از سرور اختصاصی در سطح عالی، رصد اخبار و اطلاعات اجتماعی و تاب آوری کشور را عهده دار خواهد بود.

نشانی اینترنتی رسانه تاب آوری اجتماعی ایران  talisweb.ir  و  socialresilience.ir  می باشد و این پایگاه اینترنتی از طریق هر دو دامنه اینترنتی مذکور در دسترس می باشد.

موسس اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران دکتر جواد طلسچی یکتا مدیر و موسس مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان می باشد و کلیه اقدامات و فعالیتهای این رسانه تحت نظر مستقیم ایشان اداره می شود.

در پایان نگاهی می اندازیم به ویژگی های رسانه های تاب آور

ویژگی های رسانه های تاب آور

رسانه های تاب آور به رسانه هایی گفته می شوند که در برابر چالش­ ها و بحران­ ها انعطاف ­پذیر بوده و به طور موثر به اطلاع ­رسانی، آموزش و سرگرمی مخاطبان خود ادامه می­ دهند. این رسانه­ ها با اتکا به ویژگی­ های کلیدی زیر، نقشی حیاتی در ارتقای تاب آوری فردی و اجتماعی ایفا می ­کنند:

۱. استقلال و بی طرفی:

  • ارائه اطلاعات دقیق و بی­ طرفانه بدون جانبداری از یک گروه یا جریان خاص
  • عدم وابستگی به قدرت و ثروت
  • حفظ تعهد به رسالت و اصول حرفه ­ای

۲. قابلیت انطباق و نوآوری در رسانه های تاب آوری:

  • تطبیق سریع با شرایط و نیازهای متغیر جامعه
  • استفاده از فناوری­ های نوین برای ارائه خدمات بهتر
  • خلاقیت و نوآوری در تولید محتوا

۳. تعهد به صحت و سقم:

  • راستی آزمایی دقیق اطلاعات و محتوا
  • مقابله با انتشار اطلاعات نادرست و شایعات
  • شفافیت در فرآیند تولید محتوا

۴. ارتباطات موثر:

  • ارائه اطلاعات به صورت واضح، مختصر و مفید
  • استفاده از زبان ساده و قابل فهم برای مخاطبان
  • ایجاد تعامل و گفتگوی دو سویه با مخاطبان

۵. تمرکز بر محتوای مثبت:

  • تولید و انتشار محتوای امیدوارکننده و الهام بخش
  • ترویج ارزش ­های انسانی و اخلاقی
  • تمرکز بر راه حل ­ها به جای مشکلات

۶. مسئولیت پذیری در رسانه های تاب آوری:

  • پاسخگویی به مخاطبان و جامعه
  • تعهد به رعایت اخلاق رسانه­ ای
  • جبران اشتباهات و اصلاح محتوا

۷. تعهد به تنوع:

  • انعکاس تنوع موجود در جامعه در محتوا
  • توجه به نیازها و علایق اقشار مختلف جامعه
  • ترویج درک و احترام به تفاوت­ ها

۸. توانمندسازی مخاطبان:

  • آموزش سواد رسانه­ ای به مخاطبان
  • کمک به مخاطبان در تفکر انتقادی و تحلیل اطلاعات
  • تشویق مخاطبان به مشارکت فعال در جامعه

 

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا