رسانه تاب آوری ایران

اولین رسانه تاب آوری اجتماعی کشور | اهداف، برنامه ها و چشم انداز رسانه تاب آوری

رسانه تاب آوری ایران: در این مطلب به اختصار، به رسانه تاب اوری اجتماعی ایران و حوزه های فعالیتی این رسانه خواهیم پرداخت.

رسانه تاب آوری ایران

اولین رسانه تاب آوری اجتماعی کشور

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران محصول بیش از یک دهه فعالیت رسانه ای، به همراه اندوخته ای از تجارب کُنشگری های اجتماعی- رسانه ای مبتنی بر مجموعه رسانه های تخصصی ایرانیان می باشد.

این رسانه با هدف غاییِ بسترسازی های لازم جهت طرح ریزی ها و برنامه نویسی اجرایی مبتنی بر آموزش و ارتقاء تاب آوری اجتماعی در سرتاسر کشور ایجاد گشته است.

رسانه تاب آوری؛ اهداف، برنامه ها و چشم انداز

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران به عنوان اولین رسانه رسمی و تخصصی تاب آوری کشور با برخورداری از کارگروههای زیرشاخه اش اعم از تیم های مترجمین، پژوهش، آموزش و اطلس استانها در تابستان سال 1402 تاسیس شد.

اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران؛ اطلس فارسی تاب آوری کشور
اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران؛ اطلس فارسی تاب آوری کشور

دفتر مرکزی این رسانه واقع در استان گیلان – شهرستان بندرانزلی – مرکز مددکاری اجتماعی و دفتر رسانه های مددکاری اجتماعی و تاب آوری ایرانیان می باشد.

برگزاری میزگردهای تخصصی تاب آوری در ابعاد مختلف وجه تمایز این رسانه با سایر وبسایتهای فعال اجتماعی  روانشناختی کشور می باشد که بطور هفتگی به شکل حضوری و آنلاین با حضور نخبگان اجتماعی حوزه های مختلف در دفتر این رسانه برگزار می شود.

رسانه تاب آوری ایران
رسانه تاب آوری ایران

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران دارای پایگاههای متنوع و قدرتمند در شبکه های اجتماعی می باشد و کلیه مطالب و عملکرد این رسانه بطور همزمان با وبسایت، در پایگاههای توییتر، فیس بوک، لینکداین، اینستاگرام و تلگرام منتشر می شوند.

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در نظر دارد مرکزی جهت هم افزایی نویسندگان، پژوهشگران و مدرسین تاب آوری در سطح کشور باشد و تا این لحظه از حیات این رسانه کشوری، متخصصین زبده و خبره ای را از حوزه های مختلف روانشناسی و مددکاری اجتماعی گردهم آورده است.

 

تیم تحریریه رسانه تاب آوری

تیم تحریریه این رسانه به شکل متمرکز با مدیریت کارگروههای مترجمین، آموزش و پژوهش در قالب یک اتاق فکر در دفتر مرکزی این رسانه ای فعال می باشند و در ساعات اداری و نیز نوبت عصر به تولید محتوای تخصصی در ابعاد گوناگون تاب آوری (بر اساس دستور کار هفتگی این رسانه) می پردازند.

تولید محتوای چندرسانه رسانه تاب آوری اجتماعی ایران از طریق کانال های رسمی ویدئویی این رسانه در شبکه های آپارات، دالفک، mp4، نمایش و یوتیوب منتشر می شوند.

رسانه تاب آوری
رسانه تاب آوری

با هدف ارتقاء تاب آوری رسانه ایِ وبسایت تاب آوری اجتماعی ایران، وبگاه پشتیبان این رسانه در مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران طراحی و فعال شد و کلیه محتوای اختصاصی رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در وبگاه مذکور ثبت و ضبط می شوند.

 

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران از مهمترین ارکان مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان به طور متمرکز به موضوع مهم تاب آوری در ابعاد مختلف می پردازد.

رسانه تاب آوری ایران کجاست؟

رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان از سال ۱۳۹۳ با درک صحیح اهمیت موضوع تاب آوری برای جامعه ایران، در وهله اول با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی اجتماعی در زمینه مفهوم واقعی تاب آوری و در مراحل بعدی با هدف آموزش های مجازی و حقیقی در زمینه تاب آوری، با برخورداری از تیم حرفه ای متخصص، اقدام به ایجاد شاخه جدیدی تحت عنوان خانه تاب آوری ایرانیان نمود و تاکنون قریب به یک دهه می باشد که در حوزه تاب آوری فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

از ابتدای فعالیت علمی تحقیقی رسانه ایرانیان در زمینه موضوع تاب آوری، در صدد شناسایی و بازتعریف مؤلفه های اجتماعی تاب آوری برآمدیم و با برگزاری میزگردهای تخصصی با مشارکت حداکثری جامعه مددکاران اجتماعی ایرانیان پیرامون موضوع تاب آوری احتماعی، هم افزایی و بارش افکار درخور توجهی صورت گرفت و متعاقباً با تقویت تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان، ضرورت ایحاد یک رسانه مستقل (تحت نظارت مجموعه رسانه های ایرانیان) متمرکز بر موضوع تاب آوری احساس شد و بدین ترتیب با همفکری و همراهی دوستان تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان زیرساخت های لازم جهت تأسیس رسانه تاب آوری اجتماعی ایجاد شد.

بندرانزلی پایتخت رسانه ای تاب آوری و مددکاری اجتماعی

از سال 1390 با تأسیس رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان که به همت دکتر جواد طلسچی یکتا صورت پذیرفت، دفتر امور رسانه ای و امکانات لازم مدیریت این مجموعه رسانه ها در مرکز مددکاری اجتماعی تحت مدیریت ایشان استقرار یافت و با ادامه فعالیت ها و تأسیس خبرگزاری رسمی مددکارنیوز، دفتر بندرانزلی به عنوان دفتر مرکزی رسمی این رسانه معرفی و به رسمیت شناخته شده است.

 

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا