مقالات مددکاران اجتماعی ایرانویژه

حرفه مددكاری اجتماعی درمان را شروع كنيد

حرفه مددكاری اجتماعی درمان را شروع كنيد.

مددكاری اجتماعی درمان چيست؟

امروزه نظام خدمات بهداشتی و درمانی برای بسياری از مردم اين كشور، علاوه بر هزینه های سنگین، بسیار طاقت‌فرسا و گیج‌کننده است. در حقيقت سيستم مراقبت بهداشت امروز، برای ترساندن و به وحشت انداختن حتی نيرومندترین و با صلاحيت‌ترین افراد كافی است. بيماری ها و زخم‌های وخيم گاهی اوقات حتی برای ويران كردن و تخريب بعضی بيماران برای ساليان سال كافی است. با‌این‌حال، مددكاران‌ اجتماعی درمان برای كمك به بيماران به منظور درک دنیای مراقبت بهداشت اینجا هستند.

اين مددكاران اجتماعی به افراد برای انجام هركاری درجهت يافتن خدمات درمانی به منظور كمك به پرداختن به خدمات درمانی برای بهبود جراحت و بيماری كمك می كنند. اين مسأله ممكن است شامل، مشاوره دادن، همچون وكيل مدافع بيمار نقش ايفا كردن يا بيمار را به برنامه تسهيلات رفاهی ارجاع دادن، باشد. عموماً مددكاران‌ اجتماعی درمان، با انواع مختلف بيماران كار می كنند. افرادی كه از كمك مددكاران‌ اجتماعی درمان بهره‌مند می شوند ممكن است از تمامی سنين و  مشاغل باشند.

اگر تصمیم داريد كه شغل مددكاری اجتماعی را شروع كنيد، دركل با کودكان، والدينشان، بزرگسالان و سالخوردگان كار خواهید کرد. ممكن است با بيماران فقير و در كنار آنها با افراد متوسط و ثروتمند كار كنيد.

اگر به دنبال اين هستيد كه مددكار‌ اجتماعی درمان شويد، دانش شيوه‌های درمانی، همچون روش تشخيص و درمان عموماً پيشنهاد می شود. افزون براين، بايد بتوانيد با بيماران، خانواده‌هايشان، پزشكان، پرستاران و دفاتر تسهیلات مراقبت بهداشت ارتباط مؤثری برقرار كنيد.

زمانی كه رشته مددكاری اجتماعي را دنبال می كنيد، صفات عالی همچون مهارت‌های سازمانی، بردباری، درك موقعيت را بايد داشته باشيد.

جهت دریافت فایل کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

نویسنده: زلیخا عربگری | کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی
پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا