جامعه معلولین ایرانسازمان بهزیستی کشور

رشد بی‎سابقه بودجه و اعتبارات بهزيستی در سال 95

سازمان بهزیستی کشورمديرکل حوزه رياست سازمان بهزيستي کشور گفت: در سال 95 شاهد رشد بي‎سابقه بودجه و اعتبارات سازمان بهزيستي خواهيم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران به نقل از ايسنا، دکتر پهبد پورشبانان در مراسم توديع و معارفه مديران کل بهزيستي لرستان با بيان اينکه يکي از اولويت‎ها و اهداف سازمان پيشگيري است، اظهار کرد: در اين باره پوشش پيشگيرانه شنوايي‎سنجي تا سقف 100 درصد جامعه را متعهد شديم که انجام دهيم. وي ادامه داد: توان‏‎‎بخشي و توانمندسازي معلولين و جامعه هدف با محوريت جامعه به ويژه خانواده از ديگر اولويت‎هاي سازمان بهزيستي است که با توجه به شرايط کشور مي‎طلبد راهبردها را به شايستگي ايجاد کنيم.

پورشبانان اضافه کرد: تيم ارشد سازمان بهزيستي در راستاي معرفي بيشتر سازمان با کميسيون‎هاي تلفيق، بودجه، اجتماعي و بهداشت و درمان و هيأت رئيسه مجلس جلسات متعددي برگزار کرده تا بتوانيم حمايت‎ها و مشارکت‎ها را جذب کنيم.

قائم مقام رياست سازمان بهزيستي کشور با تأکيد بر اينکه بايد محدوده فعاليت اين سازمان را بشناسيم، تصريح کرد: براي اولين بار گفتمان حوزه اجتماعي در قانون برنامه ششم پررنگ‎تر از تمام قوانين سال‎هاي گذشته تدوين شده است. وي گفت: باتوجه به ظرفيت‎هايي که در بهزيستي وجود دارد نشست‎هايي با رئيس سازمان مديريت و برنامه‎ريزي کشور (نوبخت) براي بودجه 95 برگزار شده تا شاهد رشد بي‎سابقه در بودجه و اعتبارات سازمان بهزيستي به منظور ارتقاي اهداف سازمان باشيم.

پورشبانان با بيان اينکه توانمندسازي جامعه هدف از اهداف بهزيستي است، گفت: براي تأمين وضعيت حقوق همکاران ويژه بهزيستي کشور در مجلس يک طرح با فوريت در دستورکار قرار گرفته تا وضعيت فوق‎العاده ويژه و ضريب اشتغال پرسنل بهزيستي ارتقا يابد. پورشبانان تصريح کرد: همچنين به منظور توانمندسازي همکاران در حوزه علمي و آموزشي با بهره‎گيري از تجارب ساير استان‎ها و کشورهايي که در تعامل با ما هستند، استفاده خواهيم کرد.

وي گفت: با تقويت جايگاه منطقه مي‎توان از تجارب همه پرسنل بهزيستي در سراسر کشور در سياست‎گذاري‎ها بهره جست.

وي همچنين با بيان اينکه سازمان بهزيستي يک ميليون و 300 نفر معلول را براي ارائه خدمات توان‎بخشي تحت‎پوشش دارد، اظهار کرد: سازمان بهزيستي رويکرد جديد و متفاوت‎تر از هميشه با توجه به نياز جامعه در نظر گرفته که اين رويکرد اقداماتي با محوريت آشنايي و تغيير مسير با هدف جلوگيري از معلوليت جديد است. وي ادامه داد: اين سياست جديد سازمان در راستاي اين است که برنامه‏‎‎هاي بهزيستي مبتني بر توانمندسازي و ورود به اجتماع باشد؛ نمي‎خواهيم کسي را از چرخه حمايت حذف کنيم بلکه مي‎خواهيم آنها را توانمند کنيم تا ديگر به سازمان نياز نداشته باشند.

پورشبانان اضافه کرد: بايد مددجويان با توانمندسازي در جامعه اثربخش باشند و توان‎بخشي مبتني بر جامعه با اولويت خانواده از سياست‎هاي سازمان است.

وي گفت: هدف ما ايزوله کردن مددجويان بهزيستي از جامعه نيست.

 

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا