اخبار همایشات و کنفرانسهامقر سازمان ملل متحد در ایران

فکر می کنید جهان به چه چیزی بیشتر نیاز دارد؟

IRSW907745مراسم روز جهانی انساندوستی در مقر سازمان ملل متحد در ایران برگزار شد. به گزارش IRSW، در ابتدای این مراسم در کلیپی پیام بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت این روز پخش شد. وی با بیان اینکه امسال جنبش روز جهانی انساندوستی از مردم می خواهد به یک سئوال پاسخ دهند: فکر می کنید جهان به چه چیزی بیشتر نیاز دارد؟ گفت :پاسخ من “کارگروهی” است. بان کی مون از همه مردم دعوت کرد تا به سایت:www.worldhumanitarianday.org رجوع نمایند و به ما در یک کلمه نظر خود را بیان نمایند. سپس گری لوییس، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران به سخنرانی پرداخت. همچنین مهندس قدمی رییس سازمان مدیریت بحران کشور و نیز سعید متانی معاون سازمان امداد و نجات ایران نیز به سخنرانی پرداختند.

about3کلیپی از صحبتهای والری ایموس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انساندوستانه هم به نمایش در امد که وی “انسان دوستی” را به عنوان گزینه خود مطرح کرد. در این مراسم از سایت www.worldhumanitarianday.org که به مناسبت روز جهانی انساندوستی طراحی شده است، رونمایی شد. این سایت از مردم می خواهد به یک سئوال پاسخ دهند: فکر می کنید جهان به چه چیزی بیشتر نیاز دارد؟ با وارد کردن هر کلمه در پاسخ به این سئوال یک دلار به نفع مردم محروم واریز می شود. به گزارش IRSW، یکی از دلایل نامگذاری روز 19 اوت 2013 برابر با 28 مرداد ماه جاری به روز جهانی انساندوستی و دعوت از کشورها به صلح و عدالت، منزلت و توسعه است.

children                                  گفتنیست در این مراسم به احترام نماینده  ویژه این سازمان سرجیو ویرا دوملو و 21 تن از همکاران و شرکای سازمان ملل متحد که در حمله تروریستی به مقر سازمان ملل متحد در بغداد کشته شدند یک دقیقه سکوت برقرار شد.

logoلازم به ذکر است در میان کشته شدگان نام یکی از هموطنان کشورمان به نام رضا حسینی که یکی از همکاران سازمان ملل متحد در بغداد بود نیز به چشم میخورد .

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا