مددکاری اجتماعی ایران

نیاز به حضور مددکار اجتماعی در مدارس یک «ضرورت» است

دکتر انور صمدی راد

به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از تسنیم؛ انور صمدی راد در گفت و گویی، در خصوص لزوم گسترش حوزه مددکاری در کشور، اظهار داشت: یکی از دستگاه هایی که خلأ حضور مددکاران در آن احساس می شود آموزش و پرورش و مدارس است چراکه اگر به دنبال پیگیری از آسیب های اجتماعی هستیم باید آموزش ها را از دوران کودکی و نوجوانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر این موضوع را مکرراً گوشزد کردیم اما آموزش و پرورش ردیف استخدامی برای مددکار در مدارس قائل نشد. باید توجه کنیم کودک یا نوجوانی که دچار مشکلات خانوادگی است در صورت حل نشدن مشکل با مسائل جدیدی در آینده روبرو می شود که در نبود مددکار مشاور این مشکلات به قوت خود باقی می ماند.

این استاد مددکاری همچنین گفت: اگر کتب مددکاری مربوط به سال های دور را مطالعه کنید در آنها حرفی از آسیب هایی مانند اعتیاد، سالمندی، آلزایمر، دختران فراری و…زده نشده است اما امروزه با این آسیب ها روبرو هستیم و این نشان می دهد مددکاری باید جلوتر از زمان خود حرکت کند و به اقتضای جامعه ای که در آن فعالیت می کند آسیب های آینده را بشناسد و برای پیشگیری از آن برنامه ریزی کند.

صمدی راد خاطرنشان کرد: مددکاری با حضور در بطن جامعه و در میان مردم مشکلات را شناسایی می کند و برای حل آنها به سراغ مردم می رود نه اینکه منتظر باشد مردم به سراغ او بروند.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا