مددکاری اجتماعی ایران

مددکاران اجتماعی پروانه مطب ندارند/ضرورت بیمه مشاوره مددکاری

eghlima

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه 80 درصد مددکاران در شغلهای غیر مرتبط فعال هستند ، گفت: در تلاش هستیم تا مشاوره مددکاری نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از مهر؛ دکتر مصطفی اقلیماافزود: در دولت قبل مکاتبات زیادی برای صدور پروانه مراکز تخصصی مددکاری انجام شد اما متاسفانه به موفقیتی دست پیدا نکردیم و بر همین اساس در دولت جدید نیز این مکاتبات با وزارت بهداشت انجام شده و قرار است این وزارتخانه به سازمان نظام پزشکی نامه ای ارسال و مشکل را حل کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ یک از مددکاران پروانه ای راه اندازی مطب دریافت نکرده اند، گفت: براساس قانون مددکاران نیز باید طرح بگذرانند و به همین دلیل می توانند مجوز مطب بگیرند و فقط نیاز به نامه نظام پزشکی دارند که امیدواریم این اقدام سریعتر عملی شود.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران بر ضرورت بیمه مشاوره مددکاری تاکید کرد و افزود: در صورت راه اندازی مراکز مددکاری می توان تحت پوشش بیمه قرار گرفت و در این صورت افرادی که برای مشاوره مراجعه می کنند نیز بیمه خواهند شد.

وی به عدم استخدام مددکاران طی 4 سال گذشته اشاره کرد و گفت: سالانه 30 مددکار از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند که متاسفانه طی سالهای گذشته هیچ استخدامی در مراکز دولتی نداشته ایم.

اقلیما با اشاره به اینکه 80 درصد مددکاران در شغلهای غیر مرتبط مشغول کار هستند، گفت: از کل تعداد مددکاران بهزیستی فقط 6 درصد مددکار متخصص بوده و در این رشته تحصیل کرده اند و همچنین در وزارت بهداشت نیز از 400 مددکار فقط 40 نفر آنان متخصص هستند و مابقی در رشته های دیگر دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند.

به گفته وی، در سازمان زندانها و همچنین وزارت دادگستری نیز مددکار واقعی متخصص و مرتبط استخدام نیست.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا