اخبار همایشات و کنفرانسهامددکاری اجتماعی ایران

پیشگیری از وقوع جرم جایگاه ویژه‌ای در برنامه ششم دارد

سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی در گنابادقائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: توجه به برنامه ششم را مورد توجه ویژه قرار دادیم و جلسات متعددی تشکیل شده و زمینه‌های مناسب برای همفکری و مشورت لازم ایجاد کردیم. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از تسنیم، مهدی امیری ظهر امروز در نشست خبری در حاشیه سومین همایش مددکاری اجتماعی ایران در گناباد اظهار کرد: حکومت حق و عدل باید به گونه‌ای باشد که به سعادت بشری منجر شود و ایجاد چنین جامعه ای ارتباط زیادی با سلامت دارد. وی ادامه داد: قوه قضائیه از باب وظیفه خود بنا بر گسترش عدل مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن پیشگیری از جرم و آسیبهای ناشی از جرم از وظایف دیگر است که در یکسال گذشته حساسیتهای زیادی در این زمینه ایجاد شده است. امیری بیان کرد: اول تیرماه امسال مقام معظم رهبری در جمع روسای قوه قضاییه شش اولویت را در دوره جدید قوه قضائیه بیان کردند که یکی از از آنها پیشگیری از جرم و وقوع جرم بود و ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از وظایف قوه قضاییه و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: هر چقدر ناهنجاری‌های جامعه افزایش پیدا کند پرونده‌های ورودی به دستگاه‌ قضایی بیشتر می‌شود و این دو با هم رابطه مستقیمی دارندو باید برای موضوع پیشگیری برنامه‌ریزی خاصی صورت گیرد.

امیری گفت: توجه به برنامه ششم را مورد توجه ویژه قرار دادیم و جلسات متعددی تشکیل شده و زمینه های مناسب برای همفکری و مشورت لازم ایجاد کردیم و تلاش می شود قانون برنامه ششم دارای یک روح پیشگیری باشد.

وی بیان کرد: پیشگیری به دلیل حساسیت در این دوره به عنوان یک موضوع مهم نمی تواند در دل سایر موضوعات قرار گیرد و ایجاد یک تشکیلات برای این امر می تواند کارساز باشد.

امیری‌اصفهانی با اشاره به اصل 156 قانون اساسی ادامه داد: در واقع این اصل نشان می‌دهد قوه قضاییه در عرصه پیشگیری نقش مرجع را دارد و لازم است مرجعیت دستگاه قضایی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همه قضات در دستگاه قضایی و کارکنان دادگستری‌ها باید به موضوع پیشگیری و اثربخشی پیشگیری باور کافی داشته باشند.

وی گفت: رسانه ها نقش ویژه ای در ایجاد زمینه های سلامت دارد و لازم است در همه سطوح با افزایش مشارکت مردمی و آگاهی بخشی و مطالبه سلامت اجتماعی به کمک قوه قضائیه و نظام بیاید و با مدیریت صحیح آمار و اخبار از درج مسائل تنش افرین خودداری کرده و آگاهی بخشی عمومی را در سرلوحه وظایف خود قرار دهد چراکه اگر مردم به وظایف خود آگاهی داشته باشند خودبه خود مسائل شفاف خواهند شد.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا