اخبار همایشات و کنفرانسهامددکاری اجتماعی ایران

سالانه 5 میلیون پرونده وارد حوزه‌های قضایی می‌شود

سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی در گنابادمشاور امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: هر سال پنج میلیون پرونده وارد حوزه‌های قضایی می‌شود که اگر فقط دو نفر درگیر باشند 10 میلیون نفر با هم درگیرند و این‌ها نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های غلط است. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از ایسنا، دکتر رضا محبوبی در سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران در گناباد، گفت: با نگاهی به پارادایم‌های توسعه درچند دهه اخیر ما را به این نتیجه می‌رساند که باید به حوزه اجتماعی توجه بیشتری کنیم. مشاور امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور افزود: ما باید در برنامه ششم نگاه جدی‌تری به امور اجتماعی داشته باشیم و جامعه نخبگان اجتماعی را در آن درگیر کرده و سیاست‌ها راپیشنهاد دهیم. وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: پیشنهاد من این است که به عنوان شورای اجتماعی کشور دست نخبگان اجتماعی را بفشاریم. در دولت تدبیر و امید بین دولت و نخبگان آشتی شد و یک تیم 120 تا 130 نفری درگیر برنامه‌ریزی اجتماعی شدند.

وی با بیان اینکه باید از جمع‌های نخبگان اجتماعی که گرد آمده‌اند سیاست‌ها واحکام پیشنهادی را استخراج کرد، افزود: باید خروجی هم اندیشی شما نخبگان به غناء سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی کمک کند و ما باید بی‌محابا فریاد بزنیم که چه کسی باید به این وضع فرهنگی اجتماعی پاسخ دهد؟

محبوبی ادامه داد: اگر خیلی مهم است، چرا که نه در سیاست‌ها دو خط درباره سیاست‌های معطوف به اجتماع می‌بینیم و نه در بین کسانی که سیاست‌ها را تدوین می‌کنند نخبگان اجتماعی حضور دارند!

مشاور امور اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور گفت: همه باید انتظار داشته باشیم خروجی این همایش در برنامه ششم یک فصل مستقل توسعه امور اجتماعی داشته باشیم.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا