اخبار همایشات و کنفرانسهامددکاری اجتماعی ایران

آغاز سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران

سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی در گنابادرییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران فردا صبح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد آغاز به کار می‌کند. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از ایسنا، سید حسن موسوی چلک در جمع خبرنگاران گناباد با بیان اینکه این کنفرانس به مدت 2 روز در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان بهزیستی کل کشور، سرپرست کمیته امداد کشور، قائم مقام شهردار تهران و رییس کمیته اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله مسوولانی هستند که در روز اول کنفرانس در گناباد حضور خواهند یافت. دبیر علمی سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران افزود: بیش از 400 نفر از اندیشمندان و اساتید برجسته حوزه مسائل اجتماعی و همچنین مدیران دستگاه‌های ارشد مرتبط با مسائل اجتماعی در بزرگترین رویداد اجتماعی کشور در حوزه سیاست گذاری اجتماعی کشور حضور خواهند یافت. وی همچنین گفت: راه‌اندازی اولین بوستان مددکاران اجتماعی ایران در شهر کاخک گناباد با کاشت یک هزار اصله نهال و دادن شناسنامه به افرادی که نهال می‌کارند و بازدید از منطقه ییلاقی آبشار کاخک، قنات قصبه و موزه‌ها و آثار باستانی گناباد و همچنین زیارت امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک از جمله برنامه‌های جانبی این کنفرانس خواهد بود.

وی با اشاره به صدور موافقت اصولی کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی دانشگاه آزاد گناباد، نیز گفت: با پذیرش دوره کارشناسی ارشد رشته مددکاری اجتماعی، این دانشگاه اولین دانشگاه غیردولتی در کشور است که کارشناسی ارشد این رشته خواهد داشت و سومین دانشگاه در کل کشور نیز خواهد بود.

وی گفت: بیش از 270 مقاله توسط یکصد نفر از اندیشمندان حوزه علوم اجتماعی برای ارائه در سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران در گناباد گردآوری شده است.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: 27 کمیته تخصصی از اردیبهشت ماه سال جاری بررسی این مقاله‌ها را در 27 محور آغاز کردند.

وی اظهار کرد: از این تعداد مقاله 21 مورد بصورت سخنرانی در دو روز برگزاری کنفرانس و 170 مقاله درقالب پوستر ارائه می شود و تعدادی نیز با شرایط این کنفرانس مطابقت نداشت.

دبیر علمی سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: در کنار این کنفرانس 27 کمیته علمی پیشنهادهای خود را برای تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه مسائل اجتماعی کشور ارائه می‌دهند.

موسوی چلک خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌ها و برگزاری دو کنفرانس موفق مددکاری اجتماعی در سال‌های گذشته، تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه مسائل اجتماعی کشور به تحرک وپوپایی برای کاستن از مشکلات این حوزه وادار شده‌اند.

وی تصریح کرد: مقالات ارائه شده از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است که با توجه به رایزنی با دولت، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قطعا دستاوردهای این کنفرانس در تدوین برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این کنفرانس و تاثیرات آن در برنامه ششم توسعه کشور، درسالهای آتی ادبیات جدید در حوزه مسائل اجتماعی آغاز شود.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا