اخبار سازمانهای مردم نهاداخبار و مطالب اختصاصی پایگاه

جشنواره ايده‌های برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر

سید حسن موسوی چلکمديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری جشنواره ايده‌های برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر در ۵ استان كشور خبر داد. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حسن موسوی چلك در اين رابطه گفت: يكي از ويژگي‌های پديده‌های اجتماعی، تنوع‌پذيری و سيال بودن آنها است، ضمن اينكه توجه به ويژگی شرايط بومی و محلی می تواند آثار و نتايج مثبت برنامه‌ها را بيش از پيش مشخص كند. وی تصريح كرد: به همين‌ منظور و با هدف ايجاد فرصت برای خلاقيت و نوآوری در عرصه مبارزه با مواد مخدر در حوزه مشاركت‌های اجتماعی و سازمان‌های غير دولتی امسال جشنواره ايده‌های برتر در ۵ استان كشور برگزار خواهد شد و در صورتيكه آثار و نتايج اين جشنواره مطلوب باشد در سال آتی نيز در مابقی استان‌ها برگزار مي‌شود. موسوي، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي، كردستان، فارس و گلستان از جمله استان‌هايي برشمرد كه موافقت خود را در برگزاري جشنواره‌هاي برتر اعلام كرده‌اند و گفت: امروز جلسه هماهنگي نهايي براي چگونگي اجچراي اين جشنواره در هر استان تشكيل شد كه مقرر است از آبان تا آذر ماه سال‌جاري، به فاصله هر ده روز در هر كدام از اين استان‌ها اين جشنواره برگزار شود.

مديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد برگزاري اين جشنواره را فرصت خوبي براي ايجاد فضاي خلاقيت و توجه جدي به مالكيت معنوي ايده‌هاي اجتماعي خواند و گفت: جشنواره ايده‌هاي برتر بستري براي مشاركت نخبگان، كارشناسان و صاحبنظران در حوزه مبارزه با مواد مخدر است، چرا كه همه مشاركت‌ها تنها در راه‌اندازي مركز يا دادن پول نيست، بخشي از اين مشاركت‌ها كه مي‌تواند از ماندگارترين مشاركت‌ها محسوب شود، در فكر مردم و انديشه مردم است كه مي‌توان از آن در حوزه مبارزه با مواد مخدر بهره برد.

موسوي در پايان بيان داشت: ما در كشور جشنواره‌هاي خوارزمي، جلال آل احمد، فيلم فجر و موسيقي فجر داريم، حتي به مناسب روز صنعت و يا در مورد بتون هم جشنواره‌هاي متعددي برگزار مي‌شود، پس چرا نبايد در حوزه اجتماعي جشنواره ايده‌هاي برتر داشته باشيم، لذا اين جشنواره بستر مناسبي براي نهادينه‌سازي خلاقيت و نوآوري در ايده‌هاي اجتماعي است.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا