آسیب های فضای مجازیسازمان بهزیستی کشور

پیشگیری از آسیب‌های مجازی در دستور کار بهزیستی

IRSW74674رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه افزایش باشگاه‌های HIV مثبت در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد گفت: کار مهمی که در باشگاه‌ها انجام می‌شود حمایت روانی از افراد مبتلاست. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از عرش نیوز، دکتر مجید رضازاده در گفت‌وگویی، به اعلام آخرین برنامه‌های مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی پرداخت و گفت: یکی از طرح‌های بزرگ بهزیستی راه‌اندازی باشگاه‌هایHIV مثبت به منظور کاهش آسیب‌پذیری افراد مبتلا به ایدز بود که چندی پیش آغاز شد و فعالیت این باشگاه‌ها همچنان به قوت خود باقیست. وی افزود: قصد داریم تا پایان سال باشگاه‌های HIV مثبت را در استان‌های کشور توسعه دهیم. رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری نیز ایمنی در فضای مجازی یا پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی را دنبال می‌کنیم اظهار کرد: مطالب آموزشی و پوسترهایی در این زمینه آماده شده است که بزودی توزیع می‌شود.

رضازاده ادامه داد: در حوزه اعتیاد نیز توسعه خانه‌های میان راهی را پیگیری کرده و برنامه اجتماع پذیری و توانمندسازی معتادان بهبود یافته را امسال به سرانجام می‌رسانیم.

وی افزود: از زمانی که یک معتاد درمان کلینیکی‌اش را دریافت می‌کند و از نظر ما بهبود یافته تلقی می‌شود تا زمانی که بخواهد به خانواده و جامعه بازگردد، یک حلقه مفقوده وجود داشت. به همین خاطر خانه‌های میان راهی را طراحی کردیم. بر این اساس معتادان بهبودیافته سه ماه به صورت رایگان در خانه میان راهی ساکن می‌شوند. آنها قاعدتا باید بعد از سه ماه، شغلی برای خود پیدا کرده باشند، البته با خدمات مددکاری، شغلی برای آنها در این مراکز ارائه می‌شود.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا