اخبار همایشات و کنفرانسهامددکاری اجتماعی ایران

تشکیل 29 کمیته علمی اجتماعی در دانشگاه‌های کشور

hosseiniبه گزارش  وبسایت  رسمی  مددکاران  اجتماعی  ایرانیان  به نقل از فارس، سعید حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مقبولیتی که گناباد در برگزاری دو کنفرانس قبلی مددکاری در جامعه علمی و دانشگاهی کشور و در دستگاه‌های اجرایی کشور بدست آورد لذا این جرأت را به خود دادیم تا وارد سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران با موضوع امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه شویم. دبیر سومین کنفرانس مددکاری ضمن قدردانی از فرماندار و همچنین نماینده شهرستان به‌واسطه ارتباطاتی که در مرکز با وزارتخانه‌ها ایجاد کرده‌اند، گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقداماتی که تاکنون انجام شده است، ارائه داد. حسینی در بخشی از گزارش خود به تشکیل 29 کمیته علمی پرداخت و برنامه‌ها و وظایف کمیته‌ها را تشریح کرد. وی گفت: با توجه به اینکه تجربه و دانش مکمل یکدیگر هستند، استمهال سیاست‌هایی که در عمل قابلیت اجرا داشته باشند مستلزم همکاری جامعه دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح ملی است.

وی افزود: به این منظور هر یک از 29 کمیته علمی تشکیل شده مرکب از اساتید دانشگاهی و مدیران پژوهشی و اجرایی دستگاه‌های ذی‌ربط است و برای همین، سیاست‌هایی که پیشنهاد می‌شود کاربردی و علمی خواهد بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه به امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه نیز اشاره کرد که گستردگی بسیار زیادی دارد و به حساسیت و اهمیت کنفرانس می‌افزاید.

وی گفت: کمیته‌های تشکیل شده مواد مخدر، جوانان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان، آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، امنیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی، مشارکت اجتماعی، سلامت اجتماعی، ارزیابی اجتماعی، تأثیرات اجتماعی، رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، خدمات اجتماعی، توانبخشی، فضای مجازی، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، دین، خانواده، توانمندسازی اقتصادی و… هستند.

حسینی در پایان گفت: بخشی زیاد از خروجی کنفرانس وارد برنامه ششم خواهد شد و این مسئله برای دانشگاه و شهرستان یک کار بسیار بزرگ است.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا