اخبار همایشات و کنفرانسهامددکاری اجتماعی ایران

مددکاری اجتماعی مبتنی بر نظام اسلامی

مددکاری اجتماعی باید مبتنی بر نظام اسلامی تعریف شودرییس سازمان بهزیستی گفت: مددکاری اجتماعی را باید مبتنی بر نظام اسلامی تعریف کنیم تا مددکاران در سطوح مختلف جامعه بتوانند نقش آفرینی کنند. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از ایرنا، «همایون هاشمی» روز دوشنبه در بیست ونهمین همایش انجمن مددکاری اجتماعی ایران با عنوان «مددکاری اجتماعی و نظم اجتماعی» افزود: فضاهایی که در دانشگاه های آموزشی حکمرانی می کنند، از لحاظ مناسبت مدنی و رفتار اجتماعی باید بازبینی شوند. وی تصریح کرد، موضوع مددکاری در فرآیندهای اجتماعی باید به مردم شناسانده شود، زیرا عده ای از مراجعان نمی دانند که در این حوزه چه فعالیت هایی انجام می شود، از این رو برای آگاهی و اطلاع رسانی بیشتر باید در این حوزه پررنگ تر کار کنیم. هاشمی گفت: سازمان بهزیستی مراقبت به هنگام که نوعی مددکاری محسوب می شود را در اولویت قرار داده است، زیرا فعالیت در این حوزه موجب پیشگیری از بسیاری از آسیب ها در جامعه خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی تصریح کرد، ادبیات مددکاری روز به روز در کشور گسترده تر و مفهوم آن در خانواده و جامعه هویدا می شود.

وی ادامه داد: در حالیکه جامعه به سمت صنعتی شدن با شتاب حرکت می کند، باید همه ارکان جامعه به پیشرفت کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی کمک کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور خطاب به مددکاران اجتماعی گفت: باید مقداری شتاب خود را نسبت به گروه های دیگر بیشتر و از تمام ظرفیت های جامعه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنید.

هاشمی با بیان اینکه مددکاری حرفه ای باعث حرکت و پیشبرد اهداف می شود، افزود: در تعریف مددکاری حرفه ای موضوعاتی چون علم، هنر و فرآیند انسانی در آن دخیل است از این رو باید از آن استفاده درست کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید بتوانیم مردم را با مفهوم مددکار اجتماعی آشنا کنیم و به سطوح مختلف پیشگیری توجه ویژه ای شود.

هاشمی با بیان اینکه سطوح پیشگیری دارای سه سطح یک، دو و سه است، افزود: بطور قطع هزینه های سطح یک کمتر است از این رو باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: باید بتوانیم در مدارس و سایر واحدهای آموزشی، واحد مددکاری داشته باشیم زیرا قرار دادن این واحد مددکاری در واحدهای آموزشی به ارائه خدمات بهتر با شتاب بیشتر منجر خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: در سال های گذشته با فعالیت مددکاران اجتماعی در حوزه های مختلف، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و اصلاح ارتباطات اجتماعی بوده ایم.

رییس سازمان بهزیستی، مادر را به عنوان بهترین مددکار خانواده معرفی کرد گفت: باید بتوانیم مفهوم مددکار اجتماعی را در خانواده و جامعه نهادینه کنیم.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا