مددکاری اجتماعی ایران

دانش مقابله ای، سلاح مددکاران اجتماعی

67645مدير کل مشاوره و مددکاري معاونت اجتماعي ناجا گفت: اگر بخواهيم از رشد آسيب­هاي اجتماعي و جرائم در جامعه پيشگيري کنيم بايد مسلط و مسلح به دانش مقابله و پيشگيري باشيم. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ عليرضا حميدي­فر در مراسم افتتاحيه دومين دوره کارگاه هاي آموزشي مشاوره و مددکاري، با اشاره به نقش آموزش، تکنيک­ها و تاکتيک­هاي علمي و حرفه­اي،گفت: اگر بخواهيم از رشد آسيب­هاي اجتماعي و جرائم در جامعه پيشگيري کنيم بايد مسلط و مسلح به دانش مقابله و پيشگيري باشيم. وي ادامه داد: از جمله دانش هاي مقابله ­اي و پيشگيرانه از آسيب ­هاي اجتماعي، کسب مهارت هاي مشاوره، روانشناسي، مددکاري اجتماعي و ديگر رشته­ هاي مرتبط علوم انساني، است.

حميدي فر با اشاره به اينکه ناجا اعتقاد دارد مسائل و مشکلات اجتماعي را بايد با راهکارها و راهبردهاي اجتماعي حل­وفصل کرد، خاطرنشان کرد: مشاوره و مددکاري، پرچمدار اقدامات اجتماعي نيروي انتظامي است چراکه مراجعين اين واحدها افرادي هستند که در ارتباطات فردي، خانوادگي و اجتماعي خود دچار مشکل شده­اند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: مشاورين و مددکاران اجتماعي بايد بتوانند به­صورت کاملا حرفه­اي و تخصصي در حل مشکلات فردي، خانوادگي و اجتماعي مداخله و مشکلات را حل­وفصل نمايند.

گفتني است اين کارگاه آموزشي به­مدت سه روز با موضوع “زوج­درماني راه­حل محور” تا 17 بهمن 92 ادامه دارد.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا