اخبار استانهامددکاران اجتماعی در رسانه ها

رضا استاجی: واحد مددکاری، تنها مرجع و پناهگاه مددجویان در زندانهاست

رضا استاجیمدیرعامل ستاد دیه استان خراسان شمالی گفت: 50 درصد اقدامات مددکاری در زندان های استان معطوف به مددکاری قضایی است که می توان تمهیداتی اندیشید تا به سمت مددکاری اجتماعی برود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران به نقل از ایرنا؛ رضا استاجی (نماینده انجمن مددکاران اجتماعی ایران – شعبه خراسان شمالی) روز پنجشنبه در جلسه مددکاری که در زندان شیروان برگزار شد با بیان اینکه مددکاری تنها مرجع و پناهگاه مددجویان در زندان ها می باشد اظهار کرد: باید رسالت کار مددکاری را در مد نظر داشت و از تمام توان و ظرفیت در راستای رفع مسایل و مشکلات احتمالی زندانیان در سایه قانون,آیین نامه ها و ضوابط و…استفاده نماید.
خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری سه زندان در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان و یک کانون اصلاح تربیت در بجنورد دارد که بیش از دو هزار زندانی در این مراکز نگهداری می شوند.
بیش از دو هزار مددجو در سه زندان و یک کانون اصلاح و تربیت خراسان شمالی نگهداری می شوند.
وی با بیان اینکه جلب اعتماد مددجویان و خانواده ها در جهت راز داری و رفع مسائل زندانیان از این طریق مهم است گفت: وظیفه یاری رسانی به خانواده زندانیان با همکاری کمیته امداد و فرزندان را با آموزش و پرورش در همین راستا باید مهم دانست.
استاجی همچنین شناخت را از عوامل مهم در مددکاری و اطلاع از وضع قضایی زندانی و معیشت خانواده و فرزندان را در صدر اهمیت دانستند.
رییس اداره زندان شیروان گفت: مددکاری در زندان شیروان از اهمیت بالایی برخوردار است.
علی اکبرعبداللهی با بیان اینکه توان مددکاری در حال حاضر صرفآ معطوف کاهش آسیب و بازگشت مجدد مددجویان شده است اظهار کرد: در حالی که می توان در بحث های تسهیلات,اشتغال,خیرین و … از توان مددکاران زندان بهره فراوانی گرفت.
وی گفت: با توجه به اینکه درسال اقدام و عمل هستیم می توان از توان حداکثری مددجویان و اجرایی نمون پیشبینی های ابتدای سال گام های موثری برداشت

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا