کمپین دائمی معتادان بهبودیافته

معتادان بهبودیافته نیازمند حمایت‌های اجتماعی هستند

حمایت اجتماعی از معتادان بهبودیافته

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی گفت: معتادان بهبود یافته نیازمند حمایت‌های اجتماعی هستند و باید پس از گذراندن دوره‌های درمان، هم در خانواده و هم در جامعه، مقبولیت اجتماعی داشته باشند.

محمدعلی نصرتی در نشست خبری ” دومین المپیاد ورزشی بهبود یافتگان از موادمخدر با شعار جامعه سالم، عاری از اعتیاد” با اصحاب رسانه در تبریز گفت: دومین دوره این المپیاد با برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی از جاده تا میدان ائل گلی، از 9 مرداد ماه سالجاری آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزشکاران در 10 رشته ورزشی همچون والیبال، شنا، طناب‌کشی، دارت، تنیس روی میز و .. به رقابت می‌پردازند، ادامه‌داد: مسابقات بخش بانوان نیز در شهرستان مراغه و در قالب انفرادی برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان همچون آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی استان تصریح‌کرد: در مجموع، 300 ورزشکار در این دوره از المپیاد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نصرتی در تبیین اهداف برگزاری این المپیاد افزود: متاسفانه در بحث پیشگیری از اعتیاد و درمان آن، عقب ماندگی و ضعف هایی داریم که باید حمایت های اجتماعی از معتادان بهبود یافته بیش از پیش در جامعه در قالب برگزاری چنین المپیاد و همایش هایی استمرار داشته باشد.

وی اعتیاد را یکی از مهم ترین دغدغه ها و نگرانی های کشور عنوان کرد و گفت: اشتغالزایی برای معتادان بهبودیافته، یکی از اولویت های ماست که در استان، تنها برای 50 نفر از زنان، اشتغالزایی کرده ایم.

وی افزود: این افراد همان کسانی هستند که به انحاء مختلف، فساد انجام داده و یا در دره ترلان تبریز مشغول فروش مواد مخدر بودند.

وی از کاهش سن اعتیاد در بین دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و افزود: افزایش مصرف مواد مخدر در بین اقشار جوان و نوجوان جامعه از مهم ترین نگرانی های ماست که خانواده ها باید از هز گونه سخت گیری و سهل گیری بیجا خودداری کنند.

نصرتی با تاکید بر لزوم آموزش مهارت های مختلف زندگی و مهارت های ارتباطی به جوانان و نوجوانان تصریح کرد: فرزندان جامعه باید در برابر مشکلات اجتماعی، تاب آوری داشته باشند و توان “نه گفتن” به معضلات اجتماعی را داشته باشند.

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ معنویت در جامعه افزود: خانواده‌هایی که آشنایی چندانی با مبحث دینی و اعتقادی ندارند بیشتر از سایر خانواده‌ها در معرض اعتیاد قرار می‌گیرند.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا