دوره آموزشی Case Managementمددکاری اجتماعی ایرانمصاحبه های اختصاصی

مصاحبه اختصاصی با ” ندا هاشمی” در خصوص دوره آموزشی Case Management

05در ادامه فرایند رسانه ایِ اخیر پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران، مبنی بر معرفیِ ابعاد و زوایای مختلف دوره آموزشی “مداخلات مددکاری اجتماعی و مراقبت از خانواده در شرایط طلاق”، با یکی دیگر از تسهیلگرانِ فعال در دوره آموزشی Case Management در استان گیلان مصاحبه ای ترتیب داده شد که در ادامه خواهید خواند.

*** ضمن سلام و عرض ادب و احترام، لطفا به اختصار خودتان را معرفی بفرمایید.

با سلام و احترام خدمت شما و همه عزيزان، ندا هاشمی پور هستم مددكار اجتماعی، حدود ١٠سال است كه در اين رشته فعاليت ميكنم و مديرعامل كيلينيك مددکاری اجتماعی تابش هرمزگان و هچنين مسئول انجمن مددكاران اجتماعی استان هرمزگان هستم.

*** شما در کدام دوره با این مبحث آموزشی آشنا شدید و برآیند این دوره آموزشی برای شما در ابعاد مختلف شخصی و شغلی و اجتماعی به چه صورت بوده است؟

بنده جزو اولين كسانی بودم كه در دوره مداخلات طلاق و مراقبت إز خانواده در استان فارس شهر شيراز شركت كردم، اين دوره كاملاً به صورت حرفه ای و تخصصی برگزار شد، با حضور بهترين اساتيد و تيم اجرایی قوی، من بعد از گذراندن اين دوره كاملاً ديدگاهم نسبت به كار مددكاری اجتماعی تغيير كرد و تفاوت خود را با ديگران در كار مددكاری احساس كردم.

*** لطفاً بطور کلی و مختصر، این فرایندِ مداخلاتِ مددکاری اجتماعی در قالب کار تیمی را تشریح بفرمایید. به نظر شما این دوره آموزشی چه کمکی به جامعه مددکاران اجتماعی می کند؟

اين رويكرد، كاملاً با فرايند تيمی، به مُراجعين خدمات مددكاری اجتماعی با كيفيت و تخصص بهتری ارائه ميدهد و افراد جامعه به هر دليلی كه به كلينيك مراجعه ميكنند، از همان ابتدای كار درمان، طبق اين رويكرد با مشاركت خود مراجع، در تيم تخصصی، مشكلاتش مورد ارزيابی و پيگيری قرار ميگيرد. اين رويكرد نگاه تازه ای به ديدگاه مددكاران اجتماعی ميدهد.
در خصوص بخش دوم سوال شما باید عرض کنم که به طور كلی اين دوره آموزشی نقاط قوت مددكاران اجتماعی را بيشتر نشان ميدهد، بطوریکه مددکاران اجتماعی در جامعه شغلیِ خود خیلی عالی ميتوانند نقش تخصصیِ خود را به خوبی نشان دهد.
من اكنون با توجه به مدت يكسالی كه إز اين دوره آموزشی ميگذرد، إز اين روش برای مراجعين خود استفاده ميكنم و تاكنون نتایج بسیار مثبتی کسب کرده ام.

*** ضمن تشکر از وقتی که جهت شکل گیری این مصاحبه در اختبار ما قرار دادید، سخن پایانی شما را میشنویم
بنده هم إز شما متشکرم به جهت فرصتی که در اختيار من قرار داديد و همچنين إز سازمان بهزيستي كشور، دفتر توانمندسازی خانواده و زنان كه همه جوره حامی اين دوره های آموزشی تاكنون بوده اند سپاسگزارم، اميدوارم اين طرح نو آموزشی در مددكاری اجتماعی برای همه علاقمندان اين حرفه مقدس برگزار شود و شاهد پر رنگ تَر شدن نقش مددكاران اجتماعی در كل كشور باشيم.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا