تاب آوری و اخبار مرتبط

مصاحبه با رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه ترنّم

کارگاه تاب آوری بهزیستی گیلان

در دومین روز از اجرای کارگاه چهار روزه آموزشی تاب آوری برای واحد شبه خانواده سازمان بهزیستی استان گیلان و در فواصل بین برنامه صبح و عصر این کارگاه، مصاحبه ای کوتاه با سرکار خانم نیلوفر رفیعی (مسئول فنی خانه کودکان ترنم امید و رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه ترنم) ترتیب داده شد که در ادامه خواهید خواند.

*با توجه به حضور شما در کارگاه آموزشی تاب آوری، این فرایند آموزشی را چگونه ارزیابی می کنید؟

دریافتیم در اوج نداشته ها و رنجهایی که فرزندان خانه های شبانه روزی تجربه کردند، میتوانیم با بهره از چرخه تاب آوری و ایجاد امید و ترویج معنویت رونقی دوباره به زندگی کودکان داد.

* به نظر شما جهت اجرای موفق پروژه های مختلف تاب آوری در استان گیلان، نیاز به چه ظرفیت سازی ها و بستر سازیهایی وجود دارد؟

با توجه به ظرفیت خوب استان میتوان انتظار داشت سازمانهای دولتی و غیر دولتی متولی این امر چون معاونت محترم امور اجتماعی، استانداری، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد پیشگیری از وقوع جرم، خیریه ها جهت برگزاری دوره های تاب آوری  همکاری لازم را عنایت فرمایند.

*ذهنیت شما نسبت به مبحث تاب آوری، قبل از حضور در این کارگاه آموزشی همان بوده که امروز هست؟

خیر. آموختیم حتی فرزندان بی پناه خانه های شبانه روزی میتوانند فرصت دوباره زندگی بیابند و با ترویج و توسعه مهربانی و رأفت فرصت جامعه پذیری مجدد را برایشان فراهم نماییم.

*چه پیشنهاداتی جهت برگزاری کارگاه های آتی تاب آوری برای موسسات مرتبط با سازمان بهزیستی دارید؟

ضمن تقدیر از استاد گرانقدر جناب آقای مقدسی که عاشقانه آنچه را که در توان داشته در محضر مسئولین مراکز و مددکاران مراکز بیان کردند، امیدواریم حضور ایشان را مجدداً در استان گیلان داشته باشیم.

منبع: روابط عمومی وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایران

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا