سازمان بهزیستی کشورمددکاری اجتماعی ایران

مسئولیت اجتماعی افراد به تناسب ظرفیتشان است

دکتر همایون هاشمیهمایون هاشمی در دومین همایش سفیران طلایی بهزیستی و تقدیر از ورزشکاران معلول قهرمان پارالمپیک ضمن تشکر از خدمات سفیران این سازمان اظهار داشت: امروز یک سال از خدمت سفیران سازمان بهزیستی گذشته و به آنها دست مریزاد می‌گویم. رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بهزیستی در 30 هزار نقطه کشور برای خیرین شبکه گسترده‌ای ایجاد کرده است و خدمات آن در طیف وسیعی از جمیعت نفوذ دارد. هاشمی افزود: استفاده از نخبگان، ورزشکاران و هنرمندان در انجام دادن فعالیت‌های سازمان بهزیستی یکی از برنامه‌های راهبردی ماست و ترویج منابع بهزیستی در راستای منافع دولت می‌طلبد که به سراغ این عزیزان بیاییم. وی بیان کرد: امروز بزرگانی در عرصه سینما، ورزش و هنر سازمان را علاوه بر خیرین یاری می‌کنند و سازمان بهزیستی سازمانی است که وام‌دار خدمت به عناصری است که اصالتا نیازمند هستند لذا برای رفع آنها باید شبکه‌سازی صورت گیرد که به وسیله هنرمندان و خیرین انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در طول سال گذشته بیش از 500 نفر اعلام کردند که می‌خواهند سفیر سازمان بهزیستی کشور باشند که یکی از آنها هنرمند ارزشمند آقای سالار عقیلی هستند.

هاشمی تصریح کرد: هر کس به فراخور ظرفیت خود در جامعه مسئولیت اجتماعی دارد و امیدواریم با کار خیر که ایرانیان انجام می‌دهند امسال در این زمینه به اوج بیشتری برسیم.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در مراکز سازمان بهزیستی افزود: ایشان در این مدت بیش از 7 بار از مراکز سازمان بهزیستی بازدید کردند و این نشان دهنده توجه ایشان به فعالیت‌های بهزیستی است.همچنین رشد منابع ریالی و مالی سازمان در قله رشد سایر دستگاه‌ها قرار گرفته.

رئیس سازمان بهزیستی در پایان گفت: اگر امروز سازمان فربه شده و ضریب خدمات و نفوذ آن در سراسر کشور افزایش پیدا کرده؛ به واسطه مشارکت‌های مردمی است و راه انبساط ما جز با وصل شدن به پیکره مردمی نیست.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از تمبر یادبود سازمان بهزیستی و کارت مددکاران افتخاری با حضور علی ربیعی وزیر کار رونمایی شد. همچنین، نخستین کارت مددکاری افتخاری به نام دکتر فیاض‌بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی مزین شده بود و به دست همایون هاشمی نخستین کارت مددکاری افتخاری و تمبر یادبود به علی ربیعی به وزیر کار اهداء شد.

همچنین، در این مراسم از قهرمانان پارالمپیک و تعدادی از مسئولان سازمان بهزیستی از جمله کریم باقری، رویا تیموریان، جواد خیابانی، وحید شمسایی، محمدرضا طالقانی، امیر قلعه‌نویی، کامران نجف زاده، پریوش نظریه، لیلا اوتادی و مسعود رایگان تقدیر شد.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا