اخبار همایشات و کنفرانسهامددکاری اجتماعی ایران

عقب افتادگی بخش توسعه اجتماعی نسبت به سایر بخش ها

43424فرماندار شهرستان گناباد گفت: بخش توسعه اجتماعی از دیگر بخش ها از جمله فرهنگ و اقتصاد درکشور عقب تر افتاده و غفلتی در آن صورت گرفته است . به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از ایرنا، محمد صفایی روز سه شنبه در جمع تعدادی از مدیران اجرایی برگزاری سومین کنفرانس مدد کاری اجتماعی ایران در گناباد افزود: در مسایل اقتصادی و فرهنگی تحولاتی صورت گرفتی اما در بخش توسعه اجتماعی و مشکلات پیش روی این بخش غلفت هایی مشاهده می شود . وی اظهار کرد: در مورد پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق ، اعتیاد ، مواد مخدر، کودکان کار ، سرپرستان زن خانوار، معلولین و بیکاری ، کارهای علمی و پژوهشی چندانی که کاربرد اجرایی داشته باشد ، صورت نگرفته است. وی گفت: در سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی که 12و 13 شهریورماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد با محوریت تدوین برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی برگزار می شود باید همه دست به دست هم داده و همگام با مراکز علمی ، دانشگاهها و پژوهشگران پیشنهادهای جامعی برای این برنامه ارایه دهند تا منجر به قانون شود.

دبیر سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران با محوریت برنامه ششم توسعه نیز گفت: امروز جامعه ما با آسیب های اجتماعی متعددی مواجه است که در برخی موارد آمارهای نگران کننده ای از آنها ارایه می شود.

سید سعید حسینی افزود: کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، بیکاری، اعتیاد، کودکان کار و بسیاری از مسایل اجتماعی دیگر، همگی حکایت از ضرورت توجه به حوزه اجتماعی و بازنگری اساسی در این حوزه دارند.

وی اظهار کرد: اگر در برخورد با مسایل مذکور دید جامع نگر و ریشه ای وجود نداشته باشد، بی شک جامعه روز به روز بیشتر در گرداب این آسیب ها فرو رفته و بیم اضمحلال آن می رود.

وی گفت: لازمه برخورد صحیح با این آسیب ها، ابتدا رسیدن به درک درست و سپس هدف گذاری صحیح و اقدام مناسب برای تحقق اهداف تعیین شده است.

این استاد دانشگاه افزود: نگرانی های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به لزوم توجه ویژه به استحکام خانواده و تاکیدات ریاست جمهور و دولت تدبیر و امید به ضرورت توجه به حوزۀ اجتماعی نشانگر عزم راسخ مسوولان کشور در حل معضلات اجتماعی است.

حسینی افزود: گروه مددکاری دانشگاه آزاد اسلامی گناباد پس از برگزاری اولین و دومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران در سالهای 87 و 90 که با همکاری بسیاری از اساتید مطرح این رشته و مشارکت غالب دستگاه های مرتبط با حوزۀ اجتماعی صورت گرفت، دستاوردهای قابل توجهی را به جامعه مددکاری اجتماعی کشور عرضه کرد.

وی گفت : از جمله این دستاوردها می توان به بازنگری جامعه علمی مددکاری اجتماعی کشور به شیوۀ نگرش و نحوۀ عملکرد خویش و همچنین توجه آنها و مسوولان سازمانهای مرتبط با این حوزه از مرکز به سایر نقاط کشور و توجه به توانمندیها و استعدادهای نهفته در آنها اشاره کرد.

وی هدف از برگزاری کنفرانس مذکور را دستیابی به بسته های سیاستی پیشنهادی مناسب برای بخش اجتماعی برنامه ششم توسعه کشور و احکام پیشنهادی متناسب با آن عنوان کرد.

وی در پایان گفت: کسانی که مایل باشند با این کنفرانس همکاری نموده و مقاله ارایه نمایند می توانند از طریق سایت http://www.icsw3.ir ارتباط برقرار کنند.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا