زنان سرپرست خانوادهسازمان بهزیستی کشور

حمایت از زنان سرپرست خانوار هدفمند می شود

irsw243مدیرکل توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی از تدوین شاخصهایی برای هدفمند شدن ورود و خروج زنان سرپرست خانوار از چرخه حمایت این سازمان خبر داد و گفت: در حال حاضر 100 گروه همیاراز زنان سرپرست خانوار آماده فعالیت هستند. فریبا بریمانی با اشاره به اینکه 174 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، افزود: در حال حاضر 950 گروه همیار از زنان سرپرست خانوار در سازمان بهزیستی فعالیت می کنند که برخی از این گروهها از نظر مکان، امکانات و… نیاز به تقویت دارند که نسبت به این کار اقدام خواهد شد. وی در پاسخ به اینکه چه تعدادی از زنان سرپرست خانوار برای تشکیل گروههای همیار پشت نوبت هستند، گفت: همچنین در حال حاضر 100 گروه همیار نیز آماده تشکیل هستند که به محض دریافت اعتبار، این گروهها کار خود را آغاز می کنند.

مدیرکل توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی در مورد میزان وام پرداختی به این گروهها نیز تاکید کرد: مبلغ وام بستگی به نوع فعالیت زنان سرپرت خانوار دارد اما مبلغ وام از 5 تا 15 میلیون تومان است که به آنان اعطا می شود.

به گفته بریمانی، اعتبارات ما محدود است و هر اندازه که اعتبارات ما افزایش پیدا کند مبلغ کمک و وام به زنان سرپرست خانوار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 15 هزار زن سرپرت خانوار از چرخه حمایت خارج شدند ، اظهار داشت: این افراد براساس توانمندسازی از پوشش بهزیستی خارج شده و به میزان این تعداد افراد جدید جایگزین شدند.

بریمانی از اجرای طرح هدفمند شدن ورود و خروج زنان سررست خانوار از چرخه حمایت خبر داد و گفت: شاخصهای کمی و کیفی به منظور هدفمند شدن ورود و خروج مددجویان از چرخه حمایت تدوین شده که پس از توانمند شدن خانواده ها در صورت دارا بودن این شاخصها از حمایت خارج می شوند و حتما باید از آنها برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا