آسیب های اجتماعی ایراناخبار مرتبط با اعتیاد در ایران

بررسی بيولوژی اعتياد و اختلالات روانپزشکی

IRSW987654هفتمين کنگره ملی دانش اعتياد با محوريت “مداخلات چند بعدی زيستی، روانی و اجتماعی در پيشگيری و درمان اعتياد از 20 تا 23 شهريور 92 در مرکز همايشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ايران برگزار می شود. به گزارش IRSW یه نقل از خبرگزاری مهر، دکتر محمد تقی جغتایی رئيس مرکز تحقيقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ايران با اشاره به اينکه امروز بزرگترين مسئله‌ای که سلامت جامعه را تهديد می‌کند، اعتياد است؛ اظهار داشت: چنانچه تحقيقات در اين زمينه به نحوی شايسته جهت دهی شود، می توان ادعا کرد که در درمان، پيشگيری و مبارزه با اين پديده شوم توفيق بزرگی را به دست آورده ايم. وی گفت: مسئله اعتياد مانند ديگر بيماری ها نيست که فقط خود فرد را درگير کند بلکه هم توان فرد را می‌گيرد هم نيروی فعال جامعه را از چرخه خارج می‌کند و در نهايت خانواده را درگير می‌کند.

جغتایی اظهار داشت: با گسترش روزافزون ابتلا به سوء مصرف مواد مخدر و محرک، لزوم گسترش درمان های جديد پزشکی و روانشناختی در اين زمينه نيز بيش از پيش آشکار می شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنگره پيش رو نيز تلاش شده است تا ضمن دعوت از متخصصان و مسئولان حوزه اعتياد و طرح مشکلات اين حوزه، فرصتی مهيا شود تا از نزديک چالش های مربوط، مورد بررسی موشکافانه قرار بگيرد.

رئيس مرکز تحقيقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ايران گفت: هفتمين کنگره ساليانه دانش اعتياد با همکاری و مساعدت ستاد مبارزه با مواد مخدر، مرکز توسعه پيشگيری سازمان بهزيستی کشور، مرکز تحقيقات سوء مصرف و وابستگی مواد دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی، پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، مرکز تحقيقات علوم اعصاب دانشگاه شهيد بهشتی، انجمن علوم تشريح ايران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مرکز ملی مطالعات اعتياد، انجمن روانشناسی ايران، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ايران برگزار می شود.

بيولوژی اعتياد، ژنتيک و اپی‌ژنتيک، تشخيص و سنجش اعتياد، مصرف الکل و عوارض آن، روان درمانی‌های اعتياد، رفتارهای جنسی در سوءمصرف مواد، پرستاری و مددکاری در اعتياد، مشکلات جسمی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتياد، پژوهش در اعتياد و اپيدميولوژی مصرف مواد، پيشگيری از اعتياد، اعتياد و مسايل قانونی و درمان و بازتوانی در اعتياد از جمله محورهای مورد بحث و تبادل نظر در این کنگره است.

اين کنگره دارای حداکثر امتياز بازآموزی برای پزشکان، روانپزشکان، روان شناسان، مشاوران، پرستاران، مددکاران، عصب شناسان، بافت شناسان و …است.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا