آسیب های اجتماعی ایراناخبار مرتبط با اعتیاد در ایران

انحرافات اجتماعی در زنان معتاد بیش از مردان است

IRSWADDICTنباید بین زن معتاد و مرد معتاد فرقی باشد ضمن آنکه زنان معتاد بیشتر در معرض خطر خشونت قرار دارند ، تن فروشی و انحرافات در میان زنان دارای سوء مصرف مواد ، بیشتر است و بیماریهای جسمی و روانی نیز در میان این زنان و فرزندان آنان بیشتر است. مددکار اجتماعی و محقق در حوزه اعتیاد گفت : زنان دارای سوء مصرف مواد ، با مشکلات بیشتر و پیچیده تری نسبت به مردان معتاد روبه رو هستند که مددکاران می توانند به عنوان یکی از اعضای تیم درمان ، در کاهش آسیب های این افراد نقش اساسی داشته باشند.
به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از شبکه ایران،” نازنین عین الیقین ” با تاکید بر ضرورت تحصیل علم و دانش اعتیاد توسط مددکاران و فعالیت بیشتر آنان در این زمینه تاکید افزود: مددکاران ضمن کمک به درمان بیماریهای روانی و جسمی معتادان ، می توانند در آموزش مهارتهای زندگی ، مهارتهای ارتباطی و کاهش خشونت و حتی نحوه مراقبت از کودکان زنان معتاد ، پیگیری وضعیت مسکن آنان ، بازپیوند آنان با خانواده و بازسازی شبکه اجتماعی برای این افراد کمک کنند. وی همچنین فراهم آوردن خدمات خاص برای دوران بارداری زنان دارای سوء مصرف مواد ، فراهم آوردن خدمات خاص برای مراقبت از کودکان آنان ، پیگیری مسایل قانونی و اسناد هویتی و هویت یابی زنان معتاد را از دیگر وظایف مددکاران اجتماعی عنوان کرد.
0.901534001324539368_taknaz_irوی افزود: انگ اعتیاد در جوامعی مانند ما ، برای زنان بیشتر است درصورتی که اگر اعتیاد ، بیماری تلقی می شود ، نباید بین زن معتاد و مرد معتاد فرقی باشد ضمن آنکه زنان معتاد بیشتر در معرض خطر خشونت قرار دارند ، تن فروشی و انحرافات در میان زنان د ارای سوء مصرف مواد ، بیشتر است و بیماریهای جسمی و روانی نیز در میان این زنان و فرزندان آنان بیشتر است .
این مددکار با تجربه ، برنقش مددکاران اجتماعی در کاهش این آسیب ها تاکید کرد و تامین شرایط امن و عاری از آزار ، نظارت بر مراقبت از کودک و نحوه نگهداری از کودک در طول دوره درمان والدین و ایجاد شرایطی آرامش بخش برای تثبیت و به نتیجه رساندن فرآیند بهبودی در افراد معتاد را از وظایف مددکاران ذکر کرد. وی ، ” بارداری ” در زنان دارای سوء مصرف را فرصت و در عین حال تهدیدی برای سلامتی فرد معتاد و جنین وی دانست و افزود : اثرات مصرف در دوران بارداری ، ابتلای مادر به انواع ویروسها (ایدز و هپاتیت ) سلامت مادر و جنین را بشدت تهدید می کنند که مددکاران می توانند همراهان آگاه و دلسوزی برای راهنمایی وخدمات رسانی به این زنان باشند.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا