آسیب های اجتماعی ایراناخبار مرتبط با اعتیاد در ایران

اعتیاد بزرگترین تهدیدکننده سلامت جامعه است

دبیر علمی بالینی هشتمین کنگره دانش اعتیاد گفت: بزرگترین مساله ای که سلامت جامعه را تهدید می کند، اعتیاد است. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از ایرنا، «علی فرهودیان» افزود: بنابراین اگر تحقیقات در این زمینه به نحوی شایسته جهت دهی شود، می توان ادعا کرد که در درمان پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم، توفیق بزرگی را به دست آورده ایم. وی گفت: مساله اعتیاد مانند دیگر بیماری ها نیست که فقط خود فرد را درگیر کند بلکه هم توان فرد را درگیر می گیرد هم نیروی فعال جامعه را از چرخه خارج می کند و هم خانواده او را درگیر می سازد. دبیر علمی بالینی هشتمین کنگره دانش اعتیاد گفت: در این راستا هشتمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با محوریت مداخلات چند بعدی زیستی، روانی و اجتماعی در پیشگیری و درمان اعتیاد از 19 تا 21 شهریور ماه در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد. فرهودیان افزود: در کنگره پیش رو ضمن پذیرش مقاله از پژوهشگران فعال در حوزه اعتیاد در سطح کشور از برترین دانشمندان این حوزه نیز به عنوان سخنران دعوت می شود.

وی ادامه داد: امید است این کنگره به محلی دائمی و سالیانه برای ملاقات و تبادل نظر فعالان حوزه های مختلف بیماری اعتیاد اعم از تیم های پژوهشی و مجموعه های درمانی تبدیل شود.

دبیر علمی بالینی هشتمین کنگره دانش اعتیاد گفت: اعتیاد نیز همانند دیگر بیماری های عصبی روانشناختی، زمینه های بیولوژی فراوانی دارد که در این کنگره در این خصوص در سطح آناتومی و فیزیولوژی سلولی و مولکولی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

فرهودیان گفت: همچنین در این کنگره تلاش شده تا ضمن دعوت از متخصصان و مسوولان حوزه اعتیاد و طرح مشکلات این حوزه، فرصتی مهیا شود تا از نزدیک چالش های مربوط بررسی شود.

وی افزود: از مهمترین محورهای این کنگره می توان به بیولوژی اعتیاد، ژنتیک و اپی ژنتیک، تشخیص اعتیاد، مصرف الکل و عوارض آن، روان درمانی های اعتیاد، رفتارهای جنسی در سوءمصرف مواد، پرستاری و مددکاری در اعتیاد، مشکلات جسمی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد، پیشگیری از اعتیاد، اعتیاد و مسایل قانونی، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، درمان و بازتوانی در اعتیاد، اعتیاد در کودکان، مسایل اجتماعی و اعتیاد، اعتیاد در گروه های خاص و اعتیاد در زنان اشاره کرد.

مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف آشنایی متخصصان و مسوولان با آخرین تحقیقات در عرصه بیولوژی اعتیاد از سال 86 تاکنون با همکاری مراکز علمی و سازمان های ذیربط از جمله دانشکده فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به برگزاری این کنگره اقدام کرده است.

هشتمین کنگره دانش اعتیاد

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا