اخبار همایشات و کنفرانسهامددکاری اجتماعی ایران

اجرای طرح آزمايشی نظام سلامت در تهران

اجرای طرح آزمايشی نظام سلامت در تهران رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از اجرای آزمایشی طرح نظام سلامت در همه ابعاد چهارگانه اش در تهران خبر داد. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر جغتایی در همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: سلامت در ابعاد جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی در این طرح مورد توجه قرار می گیرد. وی با اشاره به لزوم مدیریت جهادی در بخش سلامت با توجه به همه ابعاد آن افزود: مددکاران اجتماعی در بعد سلامت اجتماعی محور گروه و در ابعاد سلامت روانی با محوریت روانشناسان و روانپزشکان و سلامت جسمی با محوریت پزشکان به عنوان عضو فعال گروه حضور دارند. جغتایی اضافه کرد:باید مددکاری اجتماعی براساس آموزش های علمی و تخصصی ،ایجاد گرایش های تخصصی در سطح آموزش تکمیلی و بازآموزی مددکاران فعال به منظور به روز رسانی اطلاعاتشان و برنامه ریزی برای طرح های پژوهشی متناسب با نیازهای جامعه مورد توجه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از آمادگی این دانشگاه برای ارائه آموزش های تخصصی و همکاری در زمینه های مختلف مددکاری اجتماعی خبر داد.
وی گفت:شاید سه علت اصلی مرگ در کشور بیماریهای قلب،تصادفات رانندگی و سرطان باشد که ابعاد اجتماعی آن بسیار واضح است اما براساس یک تحقیق دغدغه سلامتی مردم اعتیاد،فقر و آسیب اجتماعی است که نشانگر اولویت مسائل اجتماعی است.
جغتایی با بیان اینکه دغدغه جامعه نوین دیگر بیماریهای واگیردار نیست، اضافه کرد:پیشگیری و توانمند سازی در اولویت های نخست سازمان بهداشت جهانی قرار دارد که مسئله ای اجتماعی است و به حضور فعال مددکاران اجتماعی نیاز دارد.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا