اخبار همایشات و کنفرانسهامددکاری اجتماعی ایران

آموزش و بهداشت ارکان اصلی توسعه انسانی است

سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی در گنابادرییس دانشگاه‌ آزاداسلامی در پیامی خطاب به کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران گفت: آموزش و بهداشت ارکان اصلی توسعه انسانی و تعالی جامعه در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است و میزان توسعه هر جامعه منعکس‌کننده گستره و عمق توجه به این دو رکن است. به گزارش وبسایت رسمی مددکاران اجتماعی ایرانیان به نقل از ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است: « آموزش و بهداشت ارکان اصلی توسعه انسانی و تعالی جامعه در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است. میزان توسعه هر جامعه منعکس‌کننده گستره و عمق توجه به این دو رکن است. دانشگاه آزاد اسلامی افتخار گسترش خدمات آموزش عالی به اقصی نقاط میهن عزیز و اسلامی ایران را دارد. ورود دانشگاه آزاد اسلامی گناباد به عرصه سیاست گزاری اجتماعی نشانی از این موفقیت و افتخار است.همانطور که مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر با اصحاب فرهنگ و ادب فرمودند: «اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی در گرو اصلاح درونی انسان‌ها و انگیزه‌مندی و امیدواری و نشاط آنهاست» فلذا اعتقاد دارم که بسیاری از چالش‌هایی را که امروز جامعه ما درگیر آن است، ریشه اجتماعی دارد. عرصه‌ای که سالهای اخیر مورد کم‌توجهی و بی‌مهری فراوان واقع شده است.

تجربه نشان داده برخوردهای سیاسی، امنیتی و قضایی با حوزه اجتماعی نه تنها چاره‌ساز نیست، بلکه به تشدید بسیاری از آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود. بنابراین اقدام در جهت تدوین سیاست‌های صحیح اجتماعی، امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است. سیاست‌هایی که اصلاح درونی انسان‌ها را مدنظر قرار دهد و قلب‌های سلیم را پرورش دهد.

برگزاری سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران با عنوان «امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور» را گامی موثر در جهت ایجاد نگاهی صحیح به مسائل اجتماعی دانسته و برای برگزارکنندگان آن توفیق استمرار در این حرکت ارزشمند را آرزومندم. امیدوارم که دست‌اندرکاران امور اجتماعی در دولت محترم تدبیر و امید، توجه ویژه‌ای به نتایج این کنفرانس داشته و از توانایی‌های ارزشمند خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و یکی از سرمایه‌های ارزشمند این مرز و بوم است، بهره کافی ببرد.

در پایان ضمن قدردانی از زحمات مجریان این کنفرانس، امیدوارم با ورود به عرصه تحصیلات تکمیلی، گام‌های موثرتری را در جهت تولید دانش و خدمت به جامعه بردارند.

با آرزوی توفیق روزافزون – حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا