معرفی کتب

آشنایی با کتاب اقتصاد خوشبختی

کتاب اقتصاد خوشبختی، به همّت خانم سیده پونه امام شوشتری، کارشناس ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و عضو تیم روابط بین الملل وبسایت مددکاران اجتماعی ایرانیان منتشر شد.
در سالیان اخیر رویکرد بین رشته ای در حل مسائل مرتبط با حوزه های علوم انسانی و مشکلات افراد؛ خصوصاً به این دلیل که این حوزه ها قابل تفکیک از یکدیگر نمی باشند، از اهمیت فراوانی برخوردار گشته است. متخصصان علوم انسانی در تلاش مداوم هستند تا پاسخ هایی جامع و کامل را برای مسائل بشری عنوان دارند و این پاسخ ها یافت نمی شوند مگر از طریق ترکیب علومی همچون اقتصاد، جامعه شناسی، مددکاری اجتماعی، روانشناسی، انواع مدیریت ها، بیمه و …. . در کتاب اقتصاد خوشبختی سعی شده است که در دو فصل آغازین، تئوری های پایه ای اقتصاد به همراه الگوهای مصرف با دیدی کاربردی و تحلیلی مورد بررسی قرار گیرند و راهکارهایی عمومی ارائه شوند. در ادامه نیز در دو فصل پایانی، نکاتی کاربردی در زمینه بودجه بندی و مدیریت اقتصاد خانوار و همچنین آموزش مسایل اقتصادی به کودکان و نوجوانان ارائه گردیده است. راهکارهای عنوان شده عملی و بسیار ساده می باشند، نکاتی که قابل اجرا برای همگان هستند و افراد با هر سطحی از درآمد و تحصیلات (از نوجوانان و زنان سرپرست خانوار گرفته تا متخصصان علوم مختلف) با استفاده از این راهکارها می توانند احساس شادمانی خود را از طریق مدیریت بهینه منابع مالی و اقتصادی شان افزایش دهند و به مدیران زندگی خود تبدیل شوند. از آنجایی که آموزش؛ خصوصاً آموزش به کودکان از ارکان اساسی توسعه هر جامعه ای می باشد به این مهم نیز در این کتاب توجه شده است. این دو فصل خصوصاً می تواند مورد توجه مددکاران اجتماعی و پژوهشگران اجتماعی قرار گیرد، زیرا که اولاً راهکارها و مطالب آن، بیانی بسیار ساده و روان دارند و ثانیاً موجبات توانمندسازی افراد، زنان سرپرست خانوار، خانواده ها و کودکان را فراهم می آورند در نهایت افراد می توانند به کمک این راهکارها دانش و مهارت خود را گسترده سازند و نه تنها مدیریت مالی زندگی خود را دست گیرند بلکه حتی موجبات کارآفرینی را نیز فراهم آورند، آنچه که متاسفانه شاید در پاره ای از اوقات بدان به درستی توجه نمی شود.
مددکاران اجتماعی با یادگیری و به کارگیری نکات این کتاب می توانند مسیری معقول، منطقی و قابل دسترسی را در اختیار کلیه مددجویان و خصوصاً زنان سرپرست خانوار قرار دهند و آنان را در مباحث مدیریت بودجه خانوار خود به طور کامل توانمند سازند. بانوی سرپرست خانواری که به مدیر زندگی اقتصادی خود تبدیل می گردد نه تنها از بسیاری از چالش های مالی رهایی می یابد بلکه می تواند در پایگاه های همیار اقتصادی و بودجه بندی، از تجربیات سایر افراد استفاده کند، بیاموزد و آموزش دهد، مشکلات زندگی خود را به طور منطقی حل و فصل نماید و در نهایت خوشحالی و خشنودی خود و فرزندانش را ارتقاء و افزایش دهد. این بانو در تربیت فرزندان خود نکات اقتصادی را مد نظر قرار می دهد و فرزندانی تحویل اجتماع می دهد که سرشار از غرور مدیریت مالی زندگی خود و آکنده از حس توانمندی در جهت دستیابی به اهداف و کارآفرینی می باشند.
علاقمندان جهت تهیه این کتاب از سرتاسر ایران می توانند با انتشارات سخنوران به شماره ۶۶۴۷۶۳۰۶ و ۰۹۱۹۳۶۱۶۶۱۳ تماس حاصل نمایند.

پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا