تاب آوری و کارآفرینی

پرورش تاب آوری و سلامت روان

تاب آوری و سلامت روان را در درون خود پرورش دهید

پرورش تاب آوری و سلامت روان: با سرمایه گذاری روی 7 ویژگی کلیدی که به طور مداوم در بین رهبران دارای تناسب عاطفی ظاهر می شود – خودآگاهی، همدلی، تمایل به بازی، کنجکاوی، توجه، تاب آوری، ارتباط موثر

پرورش تاب آوری و سلامت روان

تاب آوری و سلامت روان را در درون خود پرورش دهید

شرکت های تاب آور توسط رهبران تاب آور ساخته می شوند. با رسیدن به مرز یک ساله همه گیری، سرمایه گذاری در تناسب اندام عاطفی برای موفقیت کسب و کار حیاتی خواهد بود.

من برای اولین بار جیک * را دو سال پیش ملاقات کردم، زمانی که اضطراب شدید او را وارد درمان کرد. جیک، موسس و مدیر عامل سخت کوش یک استارت آپ اولیه بود. او آن را از ابتدا ساخت و بی وقفه برای توسعه کسب و کار – اغلب به بهای سلامت روحی و جسمی خودش- کار کرد.

جیک به ندرت ورزش می‌کرد و اساساً با هر چیزی که می‌توانست از مغازه‌های گوشه‌فروشی جمع‌آوری کند، امرار معاش می‌کرد. او همچنین از درخواست کمک متنفر بود.

جیک بر این باور بود که توانایی او در کشف مسائل به تنهایی یک ابرقدرت است و آن را به عنوان یک نقطه افتخار حفظ کرد. اما این پاشنه آشیل او نیز بود.

یک روانشناسی منحصر به فرد برای بنیانگذاران و کارآفرینان وجود دارد: اغلب همان چیزهایی که به آنها در موفقیت در این تجارت کمک می کند، اگر کنترل نشود، سقوط آنها خواهد بود. و بحران ها این روند را تسریع می کنند.پرورش تاب آوری و سلامت روان

حدود شش ماه قبل از اینکه جیک را ملاقات کنم، شرکت او گروه کوچکی از افراد مهم را از دست داد. این به طور مستقیم تقصیر جیک نبود، اما او عمیقاً احساس مسئولیت می کرد. روحیه شرکت اُفت کرد، مطبوعات از نقطه بدی شروع به کار کردند و جیک ماه ها نخوابید.

اضطراب او چنان ناتوان کننده شد که در انجام کاری که می دانست برای رفع آن باید انجام دهد دچار مشکل شد. این موضوع او را مضطرب‌تر می‌کرد که مشکل روز به روز بدتر می شد. زمانی که جیک به دفتر من رسید، هم سلامت او و هم شرکتش در آستانه سقوط بودند.

سلامت روان می تواند رانندگی را کُند یا کار را متوقف کند

موقعیت جیک منحصر به فرد نیست. در سرتاسر کارم، صدها مراجع را دیده‌ام که خود را در موقعیت مشابهی یافته‌اند – آن‌قدر کنار هم نگه داشته‌اند تا به حرکت رو به جلو ادامه دهند.

پرورش تاب آوری و سلامت روان
پرورش تاب آوری و سلامت روان

چیزی که اکثر بنیان‌گذاران متوجه نمی‌شوند این است که داشتن سلامت روان شبیه به اطمینان از این است که باک بنزین خودروی شما پُر است، و بسیاری از بنیان‌گذاران استارت‌آپ برای توقف، شارژ و سوخت‌گیری منتظر می‌مانند تا زمانی که دود دیده شود!

مشکل این است که اگر آنها به یک مسیر انحرافی یا سد غیر منتظره برخورد کنند، به بیرون پرتاب می شوند — یا بدتر از آن، برای همیشه به موتور خود آسیب می رسانند.

ما در حال نزدیک شدن به علامت یک ساله همه‌گیری COVID-19 هستیم و پیامدهای اقتصادی بلندمدت آن در یک چشم انداز بزرگ قابل پیش بینی است.

به عنوان یک روانشناس بالینی که در زمینه بنیانگذاران و کارآفرینان متخصص است، نگران همه جیک ها و جین هایی هستم که هنوز به مطب درمانگر راه پیدا نکرده اند – اما احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد. نه فقط به خاطر کسب و کار آنها، بلکه به خاطر همه ما که به شکوفایی کسب و کارها در این زمان پرخطر نیاز داریم.

مطالعات نشان می دهد که 72 درصد از کارآفرینان نگرانی های مربوط به سلامت روان دارند – اما نسبت مشابهی از بنیانگذاران در حال حاضر تحت درمان نیستند. اگرچه شرکت من، کوآ، شاهد افزایش 900 درصدی درخواست‌ها برای برنامه‌ریزی سلامت روان برای کارکنان بوده است، اما وقتی ما واقعاً کارگاه‌ها را ایجاد می کنیم، همان بنیان‌گذارانی که ما را وارد کردند معمولاً شرکت نمی‌کنند.پرورش تاب آوری و سلامت روان

این یک مشکل است. در زمان عدم اطمینان طولانی مدت، مبارزات بهداشت روانی در سطح بنیانگذاران می تواند منجر به رهبری ناپایدار، فقدان عاملیت و عدم اعتماد شود.

رهبران کسب و کارها اغلب در ایجاد فضاهای اجتماعی، تعلق و بازی – ویژگی‌های حیاتی برای تاب آوری در سطح فردی و شرکتی – زمانی که خودشان در حال مبارزه هستند، شکست می‌خورند.

این مبارزه در اوج تأثیرات منفی بر روی روحیه، از حیث حفظ انگیزه، عملکرد، بهره‌وری، دارای بازده می باشد و تداعی‌های منفی ایجاد می‌کند.

پرورش تاب آوری و سلامت روان
پرورش تاب آوری و سلامت روان

همانطور که مایکل دیرینگ از هریسون متال گفته است، “پول زیادی در فناوری وجود دارد و استعداد بیش از اندازه کافی وجود دارد. باند فرودگاه واقعی که بنیانگذاران معمولاً از آن خالی می شوند، ظرفیت رسیدگی به چرخ دنده های مورد نیاز زندگی استارتاپی است.”

اما روش جیک تنها راه انجام کارها نیست.

مشکل رواقی بودن

بگذارید در مورد مشتری دیگری به شما بگویم، سام. سام در کودکی در خانواده‌ای نظامی بزرگ شد که بر اهمیت سخت‌کوشی و مواجهه با مشکلات تاکید می‌کردند. شعار اصلی آنها “مقابله با آن” بود.پرورش تاب آوری و سلامت روان

سام به توانایی خود در عبور از روزهای سخت افتخار می کرد. سام بعد از کالج یک شرکت فناوری تاسیس کرد که به سرعت رشد کرد. اما پس از مواجهه با یک تجربه دشوار در محل کار، نامزدش او را تحت فشار قرار داد تا درمان را امتحان کند، جایی که او با من آشنا شد.

کار با سام کُند شروع شد. برای او سخت بود که به من اجازه کمک بدهد. اما سام به آن پایبند بود. با گذشت زمان سام متوجه شد که توانایی او در “مقابله با آن” هم یک نقطه قوت و هم یک مانع است.

او شروع کرد به این که به خود این فرصت را بدهد تا ببیند که گاهی اوقات چقدر احساس تنهایی و طاقت فرسایی می کند که انگار همه چیز خوب است در حالی که اینطور نیست. و از آنجایی که با تکیه بر من کمی راحت‌تر شد، در محل کارش نیز در تکیه کردن به تیمش بهتر شد.

عملکرد و تاب آوری سام در کنار برنامه مراقبت از خود بهبود یافت. او از فدا کردن خواب برای کار دست کشید، شروع به تفویض اختیارات و وظایفی کرد که در توان او نبودند، مراقبه های صبحگاهی سبکی را انجام داد و عادت دست زدن به تلفن خود را در لحظه بیدار شدن کنار گذاشت. او یک مربی پیدا کرد تا او را در مورد آمادگی جسمانی‌اش مسئول بداند و شروع کرد به اینکه زمان درمانی/کار خود را مقدس تلقی کرد.

سپس COVID ضربه زد. مشخص شد که همه چیز در شرکت سام باید یک شبه تغییر کند. تنها راه برای زنده ماندن، یک چرخش کامل بود – و این مقدار کار شدیدی بود.

با این حال، زمانی که بحران فرا رسید، سام از این ایده که می‌تواند همه چیز را به تنهایی تغییر دهد، نادیده گرفته شده بود. در عوض، او به این ایده متمایل شد که جستجوی حمایت نشانه‌ای از ضعف نیست و زمانی که افراد بیشتری با هم همکاری می‌کنند و روی آن کار می‌کنند، نتایج بهتر خواهد بود.

سام اکنون انرژی ذهنی و جسمی برای مقابله با طوفان را داشت. او با یک باک پر بنزین به یک سد معبر برخورد کرد و انرژی لازم برای تغییر مسیر را داشت. این همه تفاوت را در جهان ایجاد کرده است.

سام، انرژی عاطفی خود را بر زمان حال متمرکز کرد. او نگران اخراج‌ها قبل از وقوع آنها نبود. او نگران شکست شرکت قبل از شکست آن نبود. در جایی که جیک ممکن است از انجام همه این کارها غرق شده باشد، سام با همکاران و سرمایه گذاران تماس گرفت و به دنبال بینش جدیدی جهت رسیدگی به مشکلات موجود بود.پرورش تاب آوری و سلامت روان

Cultivate Resilience and Mental Health Within Yourself
Cultivate Resilience and Mental Health Within Yourself

شرکت سام به خوبی از پس بیماری همه گیر بر می آمد. روحیه تیم قوی است و ایمان به شرکت بالاست. سام منابعی را برای حمایت از سلامت روان تیم به ارمغان آورد و در فضای مجازی خود را برای شنیدن ترس ها و استرس ها و نگرانی های کارکنان، به جای دور زدنِ آنها باز کرد. این موضوع به نوبه خود به اطلاع رسانی تصمیمات تجاری کمک نمود. تیم او هیچ اخراج قابل توجهی به جز موارد خاص نداشته است.

بنیانگذاران تاب آور متولد نمی شوند. آنها کِشت می شوند

بنیان‌گذاران با سرمایه‌گذاری در زمینه‌های کلیدی زندگی‌شان می‌توانند آمادگی عاطفی را به همان شیوه‌ای که یک بدنساز یک شش تکه پرورش می‌دهد، پرورش دهند.

با سرمایه گذاری روی 7 ویژگی کلیدی که به طور مداوم در بین رهبران دارای تناسب عاطفی ظاهر می شود – خودآگاهی، همدلی، تمایل به بازی، کنجکاوی، توجه، تاب آوری، ارتباط موثر

بنیانگذارانی که مانند جیک وارد حرفه خود شده اند، می توانند تبدیل به سام شوند. و در واقع این چیزی است که در مورد جیک و سام اتفاق افتاد. آنها همان شخص هستند. من برای اولین بار جیک را بعد از بحرانی که شرکتش با آن مواجه شد دیدم و قبل از شیوع کووید 2 سال با هم کار کردیم. توانایی او برای رویارویی با این بحرانِ غیرمنتظره، بحرانی که در نهایت بسیار بدتر از اولی بود، یک چرخش قابل توجه تلقی می شود.

تکامل او و اینکه چگونه شرکتش را نجات داد، گواهی بر اهمیت فعالیت پیشگیرانه سلامت روان است.

و این کاری است که بسیاری از بنیانگذاران در انجام آن شکست می خورند – به بهای تمام ما.

کسب و کارها نه تنها ستون فقرات اقتصاد ما هستند، بلکه کیفیت زندگی ما را تعیین می کنند. و هنگامی که بنیانگذاران از تناسب عاطفی خود غفلت می کنند، بر جامعه تأثیر منفی می گذارند.

اگر بنیانگذارانِ دارای تناسب عاطفی، شرکت‌هایی را ایجاد کنند که دارای تناسب عاطفی هستند، کارمندانی که از نظر عاطفی مناسب هستند را جذب می‌کنند و محصولاتی با تناسب عاطفی ایجاد می‌کنند – مزایا بسیار زیاد است.

همانطور که وارد فصل دیگری از استرس، عدم اطمینان و تغییرات سریع می شویم، زمان آن فرا رسیده است که بنیانگذاران یک گام به عقب بردارند، مخزن سوخت خود را ارزیابی کنند و در ایجاد ذخایر سلامت روانی و عاطفی خود سرمایه گذاری کنند. تنها راه سفر به آینده ای نامطمئن با یک مخزن پر بنزین است.

<strong>نویسنده: امیلی آنهالت؛ روانشناس و یکی از بنیانگذاران</strong> <strong>Coa</strong>

نویسنده: امیلی آنهالت؛ روانشناس و یکی از بنیانگذاران Coa

دکتر امیلی آنهالت یک روانشناس، مشاور تناسب اندام عاطفی، و یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد بالینی Coa (joincoa.com)، سالن بدنسازی برای سلامت روان است. او در روانشناسی کارآفرینی تخصص دارد.
رسانه تاب آوری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا