«مجله گفتگوی اجتماعی»
مجله ای رایگان از انجمن بین المللی مدارس مددکاری اجتماعی
شماره شانزدهم | فوریه ۲۰۱۷ | دانشگاه نرچرینگ (Nurturing University)
محتوای این شماره از مجله گفتگوی اجتماعی
- سخن سردبیر کارولین نوبل
- سخن سردبیران مهمان – بالا راجو نیکو و پرادیپتا کادامبری
- دیدگاه مدیر استاد آناماریا کمپانینی
- مددکاری در حال انجام در بحران: دیدگاه هایی از IASSW – مداخلات حمایت شده از بحران توسط مدرسه مددکاری اجتماعی نپال
- مددکاری اجتماعی و رفاه اجتماعی: مداخلات بر محور فضای باز اجتماع
- مثالی از یک مداخلات اجتماعی دانشگاه
- اسکان مجدد پناهجویان عراقی: درمان از طریق مذهب و اجتماع
- پرورش جوانان از طریق روایت داستان
- آموزش مددکاری اجتماعی: مدلی برای مداخله اجتماعی دانشگاه
- کار از سطوح پایین به سمت بالا؛ همکاری با مردم محلی برای کار به منظور تغییر
- گفتن نه به مواد و سلام به زندگی
- ادامه دادن دخالت کاربران خدمات در مددکاری اجتماعی – آموزش همراه با صداقت
- بهره گیری از هنر به منظور تولید دانش و کمک به بافتهای بین المللی
- ایجاد خدمات برای کودکان دارای کم توانی در یادگیری در یکی از روستاهای کشور قرقیزستان
- کار با زنان سرپرست خانوار در منطقه شمالی سریلانکا
- رویایی با مادران جوان تن فروش در کوالالامپور مالزی
- حرام است که در مورد آن صحبت کنیم – ارتقاء مداخلات هنرهای ابرازی برای زندگی – آموزش مرگ در هنگ کنگ
- مددکاری اجتماعی در تحصیلات تکمیلی – گامی صحیح به سوی تفسیر
سخن سردبیر
کارولین نوبل
خوش آمدگویی به شماره ۱۶
به اولین شماره از سه شماره در سال ۲۰۱۷ خوش آمدید. تمرکز این شماره بر دانشگاه نرچرینگ (فضای آموزش) و مداخلات اجتماعی است که زمینه اصلی در افتتاحیه کنفرانس بین المللی مداخلات اجتماعی که در سال ۲۰۱۶ در نپال بود. بازیگران اصلی در سازماندهی این کنفرانس بالاراجونیکو و پرادیپتا کادامباری به عنوان دبیران مهمان هستند.
چکیده برخی از مقالات مجله
چکیده مقاله مددکاری در حال انجام در بحران: دیدگاه هایی از IASSW – مداخلات حمایت شده از بحران توسط مدرسه مددکاری اجتماعی نپال
در این مقاله، ما به مستندسازی و تحلیل اینکه چگونه دانشجویان و دانشکده مددکاری اجتماعی به نیازهای اولیه و فوری نجات یافتگان از زلزله بسیار شدید که نپال را در طی ماه های آوریل و می ۲۰۱۵ نابود کرد پاسخ می دهیم و اینکه چه درسهایی از این مداخلات اجتماعی آموخته شده است به زمینه ای ویژه از این شماره از مجله گفتگوی اجتماعی اختصاص می یابد. از طریق امتزاج بین کار نظری، تجربه های اجرایی، پروژه ها و بازتابهای هدایت شده، دانشجویان و دانشکده قادر هستند تا به گسترش و تعمیق فهم خود از مداخله اجتماعی و بازتاب حرفه مددکاری اجتماعی بپردازند.
چکیده مقاله مددکاری اجتماعی و رفاه اجتماعی: مداخلات بر محور فضای باز اجتماع
این مقاله به مداخله بر محور فضای باز اجتماع می پردازد که فرهنگ در بخشهای تحصیلات تکمیلی را از طریق تشویق تمام فراهم کنندگان دوره های تحصیلات تکمیلی (HEPs) به منظور مداخلات بیشتر در جامعه مدنی در فعالیتهایی مثل آموزش، یادگیری و پژوهش را شکل میدهد. به طور ویژه به گزارشی از یک مطالعه که تمرکزش بر دوره های مددکاری اجتماعی و رفاه اجتماعی در دانشگاه استرالیا به عنوان نمونه های ویژه از دوره های مداخله ای با بخش خدمات اجتماعی است را گزارش می دهم.
چکیده مقاله آموزش مددکاری اجتماعی: مُدلی برای مداخله اجتماعی دانشگاه
آموزش مددکاری اجتماعی مُدلی برای مداخله با اجتماعات را به دانشگاهها پیشنهاد میدهد که در آن تغییر اجتماعی و ارتباطی که در سطح جهان با اولویت است را فراهم می نماید. دانشگاهها منابع، نیروی انسانی و موادی را که در آن میتواند به آرزوهای جوانان در درون و بیرون از اجتماعات و فضای شغلی باشد را می تواند ایجاد کند. آموزش مددکاری اجتماعی می تواند به تسهیل و تقویت همکاریهای بین دانشگاهی و اجتماعات منجر شود.
چکیده مقاله ادامه دادن دخالت کاربران خدمات در مددکاری اجتماعی – آموزش همراه با صداقت
در این مقاله در مورد دخالت کاربران خدمات و آموزش مددکاری اجتماعی صحبت و بحث می شود. به طور ویژه این مقاله پیشنهاد میدهد که این موضوع مددکاران اجتماعی را در آینده آماده می کند اما ما را با این چالش روبرو خواهد نمود که چگونه با معنا و یکپارچگی می تواند به دانشجویان، کاربران خدمات و افراد آکادمیک در مددکاری اجتماعی کمک کند.
گردآوری و ترجمه: سجّاد مجیدی پرست؛ دانشجوی دوره دکتری مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی | عضو کارگروه روابط بین الملل مجموعه تخصصی مددکاران اجتماعی ایرانیان