جامعه معلولین ایرانسازمان بهزیستی کشورمسائل و مشکلات معلولین

وجود 3200 خانواده دارای بیش از 3 معلول در کشور

irsw264رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه 3200 خانواده با بیش از سه معلول در کشور وجود دارد، افتتاح نخستین مرکز جامع تخصصی توانبخشی را در راستای حمایت از معلولان و جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی دانست. همایون هاشمی در افتتاحیه نخستین مرکز جامع تخصصی توانبخشی آرمان شایان که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نیز جمعی از خیرین برگزار شد، با اشاره به اینکه بزرگترین شبکه اجتماعی کشور در سازمان بهزیستی وجود دارد، گفت: شبکه اجتماعی در عرصه خیرین از رقم یک میلیون نفر می‌گذرد. وی افزود: سازمان بهزیستی درحال حاضر در 70 هزار نقطه کشورحضورداردو400 نقطه فناوری از جمله فعالیت‌های شبکه اجتماعی سازمان بهزیستی است.

رییس سازمان بهزیستی از افتتاح سازمان غیردولتی پیشگامان خدمت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این سازمان غیردولتی تا پایان سال با کمک جامعه حامی معلولان کشور افتتاح می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه بهزیستی سازمانی توسعه محور و دانش محور تخصصی است، عنوان کرد: رویکرد سازمان بهزیستی عوض شده است و درب‌های آن برروی همه مردم، مسئولان و نهادها باز است و توسعه شبکه غیردولتی سازمان ازاین پس ازرویکردهای اساسی بهزیستی خواهد بود.

در ادامه این مراسم حبیب‌الله بوربور، رییس جامعه خیرین حامی معلولان با انتقاد از اینکه کمتر از 10 درصد امکانات بالقوه سازمان بهزیستی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: امیدواریم این امکانات بالقوه، بالفعل شود و بتوانیم از همه امکانات‌ سازمان با حمایت‌های همه‌جانبه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ساخت 25 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شد، بیان کرد: از این تعداد 8000 واحد به مددجویان تحویل داده شد که 1500 واحد آن به معلولان اختصاص یافت.

رییس جامعه خیرین حامی معلولان با تاکید بر اینکه تفاوت سازمان بهزیستی و انجمن‌های خصوصی در این است که سازمان بهزیستی پس از یک موعد مشخص افراد تحت پوشش و تحت سرپرستی را رها می‌کند، اظهار کرد: بخش خصوصی این‌گونه نیست و افراد می‌توانند در تمامی برهه‌های زمانی تحت پوشش و حمایت خیرین قرار گیرند.

بوربور با بیان اینکه نباید خانواده‌هایی که معلول دارند خود را سرگشته بدانند،گفت: نباید معلول در جامعه به عنوان سربار و زاید دیده شود و باید این نگاه در کشور تغییر یابد.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا