بمناسبت گرامیداشت روز دانش آموز

* دسترسی مستقیم بیش از 12 میلیون نفر دانش آموز را به مددکار اجتماعی در مدارس را میتوان موضوعی پر اهمیت تلقی کرد.
* در میان انبوه برنامه های آموزشی مدارس به نظر میرسد فرصت برای آموزش مهارتهای زندگی، خود مراقبتی و کسب مهارتهای زندگی سالم بسیار محدود است.

سال تحصیلی جاری را با جمعیتی بیش از 12 میلیون نفر دانش آموز آغاز کرده ایم و بنا به اظهارات منتشر شده در سال قبل حدود 970 هزار نفر در بخش دولتی آموزش وپرورش مشغول به کار بوده اند. برای حمایت و امداد اجتماعی در مدارس چند نفر مشغول به کار داریم؟
با اندکی دقت در این اعداد و ارقام به نظر میرسد وزارت آموزش و پرورش به ازای هر 15 نفر دانش آموز یک نفر را در استخدام دارد.
*** سوالات اساسی ما که دغدغه توانش و ارتقاء سلامت اجتماعی فرزندان عزیزمان را داریم این است؟
• به ازای هر چند نفر دانش آموز یک مشاور داریم ؟
• به ازای هر چند نفر دانش آموز یک مددکار داریم ؟
• اداره کل مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش چند نفر نیروی سازمانی در اختیار دارد ؟

با نگاهی اجمالی به برنامه های جاری فرزندانمان در مدارس درمی یابیم که مدارس با تمام توان در تلاش هستند که از عهده مسئولیت های بسیار پر اهمیت خویش بر آیند و جای سپاسگزاریست که در این مهم تا حد زیادی هم موفق بوده است شاهد این مدعا درخشش دانش آموزان و فرزندان خلاق این آب و خاک در مجامع و مسابقات علمی دانش آموزی جهان میباشد.
از طرف دیگر رشد روز افزون آسیبهای اجتماعی این باغ پر از گل را تهدید میکند و انتظار میرود همین مدارس برای توسعه تاب آوری جمعیت دانش آموزان برنامه های متناسب با حجم و رشد افزون آسیبهای اجتماعی تدارک ببیند. شاید هنگام آن فرا رسیده است که در تمامی مدارس مددکار اجتماعی داشته باشیم.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا