زنان و تاب آوری

تاب آوری زنان از طریق آزادسازی پتانسیل های آنان

زنان و تاب آوری: زنان پتانسیل های بسیار زیادی برای شکوفایی کل جهان دارند – اما با وجود چندین دهه پیشرفت، این پتانسیل ها هنوز به طور کامل محقق نشده است.» – کلودیا گلدین

زنان و تاب آوری

تاب آوری زنان از طریق آزادسازی پتانسیل های آنان
رسانه مددکاری اجتماعی | خانه تاب آوری ایرانیان

این سخنان کلودیا گلدین، اقتصاددان پیشرو که اولین زنی بود که به تنهایی جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد، عمیقاً در تلاش ما برای توانمندسازی زنان طنین انداز است.

سفر زنان، از خانه هایشان تا رده های بالای قدرت، با چالش های بی شماری پر شده است. با این حال، آنها تاب آوری قابل‌توجهی از خود نشان داده‌اند، بر ناملایمات غلبه کرده‌اند و اثرات خود را در همه جنبه‌های زندگی گذاشته‌اند. بارها و بارها دیده شده که وقتی به زنان فرصت داده می شود عملکرد خوبی از خود نشان داده اند.

تاب آوری کلید توانمندسازی

تاب‌آوری توانایی عقب نشینی از شکست‌ها، سازگاری خوب با تغییرات و ادامه راه در مواجهه با ناملایمات است. برای زنان، تاب آوری فقط یک ویژگی نیست، بلکه سلاحی برای رویارویی با دنیاست. همین تاب آوری است که زنان را قادر می سازد تا موانع را بشکنند، کلیشه ها را به چالش بکشند و راه را برای نسل های آینده هموار سازند.

تسی توماس، معروف به "زن موشکی هند"
تسی توماس، معروف به “زن موشکی هند”

به عنوان مثال، تسی توماس، معروف به “زن موشکی هند” یک مهندس هوافضا است که نقش اساسی در توسعه موشک های بالستیک هند داشت. توماس با غلبه بر کلیشه‌های جنسیتی و پیمایش در زمینه‌ی مردانه، تاب‌آوری را نشان می‌دهد. رهبری او به عنوان مدیر پروژه موشک Agni-IV توانایی او را برای پیشرفت در محیط های چالش برانگیز، شکستن موانع برای زنان در بخش های دفاعی و فضایی هند به نمایش گذاشت.

رهبران زن مظهر تاب آوری

رهبران زن بارها و بارها نشان داده‌اند که از کشورهای پیشرو گرفته تا کسب‌وکارهای راهبری، می‌توانند از چالش‌ها عبور کنند. آنها نشان داده اند که جنسیت، توانایی فرد برای رهبری یا موفقیت را تعریف نمی کند. روایت های تاب آوری آنها به عنوان چراغی برای همگان الهام بخش است.

تسی یک مثال است. بسیاری از رهبران زن، جهان را با تاب آوری خود رهبری می کنند.

تقویت تاب آوری یک مسئولیت جمعی

در حالی که جشن گرفتن تاب آوری زنان بسیار مهم است، ایجاد محیطی که این تاب آوری را تقویت می کند، به همان اندازه مهم می باشد. این مسئولیت جمعی ماست که اطمینان حاصل کنیم که هر زن فرصتی برای تحقق کامل پتانسیل های خود دارد. این موضوع شامل ارائه فرصت‌های برابر، ترویج برابری جنسیتی، و به چالش کشیدن هنجارها و شیوه‌های تبعیض‌آمیز است.

در کوچینگ، می‌دانیم که پرورش محیط‌های تاب‌آور هم یک مسئولیت اجتماعی و هم فردی است.

در اینجا آمده است که چگونه می توان از مربیگری به عنوان مداخله ای برای تاب آورتر کردن زنان استفاده کرد:

کوچینگ به مثابه یک کاتالیزور جهت رشد فردی و حرفه ای تبدیل شده و با تعهد به توانمندسازی زنان همسو می گردد.

زنان و تاب آوری
زنان و تاب آوری

از طریق این رویکرد آگاهانه، مربیگری به طور قابل توجهی به توسعه و تقویت تاب آوری ذاتی هر زن کمک می‌کند و آینده‌ای را پرورش می‌دهد که در آن زنان شکوفا شده و به بهبود جامعه کمک می‌کنند.

به ما بپیوندید: توانمند و توانمندساز باشید

ما در خانه تاب آوری ایران، با مدنظر قراردادن تعهدمان در مسیر توسعه و تقویت تاب آوری و توانمندسازی زنان، میزبان کارگاهی برای زنان کارآفرین در زمینه تاب آوری هستیم. این کارگاه بستری را برای یادگیری، به اشتراک گذاشتن تجربیات و کسب بینش در مورد ایجاد تاب آوری فراهم می سازد.

آیا آماده هستید تا پتانسیل های خود را آشکار کنید؟ به کارگاه آتی ما برای زنان کارآفرین در زمینه تاب آوری بپیوندید. بیایید یکدیگر را توانمند کنیم تا آینده ای تاب آور بسازیم.

تاب آوری زنان برای رشد و بهزیستی جامعه
تاب آوری زنان برای رشد و بهزیستی جامعه
مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا