چگونه تاب آوری ایجاد می کنید؟

چهار نکته مهم برای افراد تاب آور جهت عبور از چالش ها

چگونه تاب آوری ایجاد می کنید: تاب آوری یک انعکاس است، راهی برای درک جهان، در زمانی که احتمالات در مقابل شما قرار می گیرند. این موضوع نیازمند رویارویی با رقابت، بداهه‌سازیِ راه‌حل‌ها (انتخاب خلاقانه راه حل ها) و خلق چیزی معنادار از کسب و کار است.

چگونه تاب آوری ایجاد می کنید

چهار نکته مهم برای افراد تاب آور جهت عبور از چالش ها
How Do You Build Resilience

زمستان گذشته، من کُت نپوشیدم. اینطور نیست که سرما اذیتم نکرده باشد. ایده این نبود که دما را نادیده بگیریم. در عوض، ایده ایجاد تاب آوری بود.

بوکسور مایک تایسون یک بار گفت: “هر کس برنامه ای دارد، تا زمانی که مشت به دهانش بخورد.”

به‌عنوان یک کارآفرین، باید با مُشت‌ها دست به کار شوید. از خود راضی بودن در تجارت کُشنده است. کداک، بلک بری، حتی AOL حکایت‌های هشداردهنده‌ای هستند که نشان می‌دهد زمانی که رهبران کسب‌وکارها در شرایط تغییر، سازگاری و انعطاف  پیدا نمی‌کنند چه اتفاقی می‌افتد.

چالش کُت خودم فقط یک راه برای آگاه نگه داشتنِ خودم بود. من مسیرهای جدیدی را به خانه خواهم برد تا در الگوها قرار نگیرم. من در یک شهر جدید با تنها 10 دلار در جیبم – و بدون کارت اعتباری – ظاهر می شوم تا ببینم آیا می توانم بفهمم چگونه می توانم به مقصد برسم. من حتی برای دو هفته سعی کرده‌ام سالم غذا بخورم و یاد بگیرم که چگونه چیزهای مهم را حفظ کنم و چیزهای اضافی را حذف نمایم. چگونه تاب آوری ایجاد می کنید

برخی از افراد، به واسطه DNA خود، انعطاف پذیرتر یا تاب آورتر به دنیا می آیند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که به طور طبیعی انتخاب می شوند دارای نسبت بیشتری از نوروپپتید هستند، یک فرستنده در مغز، که آنها را از نظر روانی دلچسب تر می کند و در برابر موقعیت های پرفشار مقاوم تر می شوند. خوشبختانه، تحقیقات نشان می‌دهد که تاب‌آوری می‌تواند به همان اندازه که طبیعت انسانی است، پرورش یابد.چگونه تاب آوری ایجاد می کنید

چگونه تاب آوری ایجاد می کنید
چگونه تاب آوری ایجاد می کنید

در حالی که برخی از چالش‌های خود تحمیلیِ من ممکن است عجیب به نظر برسند، آموزش تاب‌آوری به من کمک می‌کند تا به خواسته‌های راه‌اندازی یک کسب و کار برسم. به جای اینکه اجازه بدهم موانع بر من مسلط شوند، هنر محاسبۀ مطلوب را تمرین کرده ام و احساساتم را تنظیم نموده ام تا متمرکز بمانم و مسیر روشنی را پیدا کنم.

چهار نکته مهم برای افراد تاب آور جهت عبور از چالش ها

به نظر من، چهار چیز وجود دارد که افراد تاب آور – و سازمان ها – باید انجام دهند تا از سختی ها گذر کنند.

واقع بین باشید

خوش بینی عالی است، اما چالش های بزرگ مستلزم درک دقیق از واقعیت هستند. برای رهبرانِ کسب و کارها مهم است که بپرسند: “آیا من واقعاً واقعیتِ موقعیت را درک می کنم – و می پذیرم؟”

افرادی که بیش از حد مثبت هستند، کمتر احتمال دارد که مشکلات را پیش بینی کنند. بدتر از آن، آنها مستعد لغزش در انکار هستند، به جای مقابله با مسائلِ سختِ پیش روی خود.

حقیقت این است که مواجهه با واقعیت اغلب ناراحت کننده است و نیاز به بررسی دقیق دارد. اما رهبرانِ کسب‌وکارها برای رویارویی با موقعیت‌های دشوار و حرکتِ رو به جلو به سوی موفقیت، به آن نوع شجاعت سرد و بی‌درد نیاز دارند.

 مشکلات را دوباره به درس تبدیل کنید

وقتی شرایط سخت می شود، همه ما افرادی را می شناسیم که شروع به گریه و زاری می کنند: “چرا من؟”

اما بازی قربانی مشکلات را حل نمی کند. روزهای سختی در راه است. رهبر تاب آور می پرسد من از این تجربه چه آموخته ام؟ نه اینکه “چه چیزی را از دست دادم؟”

درس‌های تجربیات گذشته تنها به آگاهی دادن نسبت به فرصت‌های آینده کمک می‌کند تا دفعه بعد آن را بهتر انجام دهند. این چیزی است که همه مشاغل و افراد موفق آن را درک می کنند. چگونه تاب آوری ایجاد می کنید

مطالعه موردی از تجربه خودم: کسب و کار جستجوی سلامتِ ما چشم اندازی از ورود به تجارت شفافیت هزینه داشت. و تیم فروش پرشور ما آن را فروخت — اما اسلاید افزار بود نه نرم افزار. این محصول باید در یک مهلت محدود ساخته می شد. مشتری، که فکر می‌کرد کارها قبلاً انجام شده بود، تغییرات سفارشی‌شده را درخواست کرد، که ما مجبور بودیم در یک مهلت مقرر در محصول اصلی ایجاد کنیم. در پایان، ما به یک نرم افزار سفارشی رسیدیم، اما قانون اساسی کسب و کار را زیر پا گذاشتیم: یک بار آن را بسازید، صد بار آن را بفروشید.

مدبّر باشید

انجام دادنِ کارهایی که در دست هستند نیاز به نظم و انضباط و نگاه دقیق دارد. اغلب افراد خلّاق با مجموعه مهارت های متنوع قادر به ارائه بهترین راه حل ها هستند. هنگامی که کار سخت می شود، این رهبران احتمالات را تصور می کنند و راه خود را به سمت یک راه حل بداهه سوق می دهند، در حالی که دیگران ممکن است بیکار بمانند و گیج بشوند.

افراد مدبّر تاب آورتر هستند زیرا می توانند از استرس فراتر رفته و با تغییر زمان پیشرفت کنند.

مطالعه موردی دیگر: بلافاصله پس از راه‌اندازی وب‌سایت خود، یک رقیب قدرتمند وارد صحنه شد. Revolution Health، که توسط استیو کیس از AOL تأسیس شد – این نمونه AOL من است – بودجه خوبی داشت و فضایی را که ما در آن بودیم هدف گرفت. چگونه می‌توانستیم رقابت کنیم؟

چگونه تاب آوری ایجاد می کنید
چگونه تاب آوری ایجاد می کنید

به جای اینکه وحشت کنیم یا چادرمان را تا کنیم، به دنبال مکان‌هایی گشتیم که Revolution Health چیزهایی را که ما احساس می‌کردیم مصرف‌کنندگان به آن نیاز دارند نمی‌سازد. ما تمام انرژی خود را روی آن فضاهای باریک متمرکز کردیم. و ما روی ایجاد ترافیک از طریق سئوی رایگان گوگل سرمایه گذاری کردیم — در حالی که Revolution میلیون ها نفر را برای ساخت برند خود هزینه کرد. این رقیب همچنین دارای مشکلات داخلی بود که در نهایت باعث شکست آن شد و میدان را کاملاً باز گذاشت، زیرا برخی از رقبای کوچکتر و کمتر تاب آورِ دیگر را از سر راه دور کرد. چگونه تاب آوری ایجاد می کنید

برای هدفی بالاتر کار کنید

رهبران کسب و کارها، معقول خواهند بود در صورتی که به آنچه روانپزشک اتریشی و بازمانده هولوکاست، ویکتور ای. فرانکل «معنا درمانی» نامیده است، عمل کنند. به زبان ساده تر، به مردم می آموزد که از سختی های فوری خود گذشته و به معنای بزرگترِ زندگی خود فکر کنند.

در تجارت، هدف و سودآوری نباید در تضاد باشند. شرکتی که عمیقاً به یک علّت اهمیت می دهد، هم برای کارگران و هم برای مشتریان ارزش ذاتی ایجاد می کند. در Vitals، ما متعهد هستیم که تجربه انتخاب مراقبت های بهداشتی را بهتر کنیم. این ماموریت کارکنان را هدایت و متحدالشکل می کند. این حالت احتمال می دهد که کارمندان در طول دوره های سخت به هم بچسبند – و از کشتی پرش نکنند! و این چیزی است که مشتریان به راحتی می توانند درک کنند و از پس آن برآیند.

در پایان، هیچ کس در تجارت نمی تواند انتظار داشته باشد که به سادگی از میان قطرات باران بیرون برود. تاب آوری یک انعکاس است، راهی برای درک جهان، در زمانی که احتمالات در مقابل شما قرار می گیرند. این موضوع نیازمند رویارویی با رقابت، بداهه‌سازیِ راه‌حل‌ها (انتخاب خلاقانه راه حل ها) و خلق چیزی معنادار از کسب و کار است. این گونه است که Vitals در طول شکست‌ها جان سالم به در برده است – و زمانی که چالش بعدی فرا برسد، ادامه حیات خواهد یافت.

درباره نویسنده: میچ روچیلد؛ رئیس اجرایی و بنیانگذار Vitals

روچیلد پس از اینکه شخصاً پیچیدگی یافتن یک پزشک واجد شرایط برای جراحی زانوی خود را تجربه کرد، Vitals را در سال 2008 راه اندازی کرد. در هفت سال اول شرکت، او به عنوان مدیرعامل خدمت کرد و Vitals.com را به بیش از 10 میلیون بازدید کننده ماهانه و رشد 65 درصدی رشد درآمد سالانه افزایش داد. او اکنون به عنوان رئیس کار می کند. قبل از Vitals، روچیلد بیش از نیمی از کسب و کارها از جمله Raspberry Red Marketing، NetWorks، Tuff Rhino، Awards.com و Time Warner Viewer’s Edge را راه اندازی کرد. وی دارای مدرک MBA، با رتبه ممتاز  از دانشگاه کلمبیا و فوق لیسانس (فی بتا کاپا، مجموعاً) از کالج کوئینز در نیویورک می باشد.

چگونه تاب آوری ایجاد می کنید    چگونه تاب آوری ایجاد می کنید  تاب آوری  تاب آوری  تاب آوری  تاب آوری

رسانه تاب آوری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا