اولین خانه تاب آوری ایران

اولین خانه تاب آوری ایران iraniansocialworkers.ir

اولین خانه تاب آوری ایران: در این مطلب درباره اولین خانه تاب آوری ایران واقع در رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان مطالب مهمی ارائه خواهیم کرد.

اولین خانه تاب آوری ایران

اولین خانه تاب آوری ایران iraniansocialworkers.ir

اولین خانه تاب آوری ایران iraniansocialworkers.ir: خانه تاب آوری ایران شاخه ای از رسانه تاب آوری: خانه تاب آوری (Iranian home of resilience) به عنوان مرکزی جهت انجام تحقیقات با محوریت موضوعات تاب آوری، انجام پژوهش های تخصصی متمرکز بر تاب آوری و نیز برگزاری آموزش های تاب آوری به شکلی متفاوت با روشی منحصر به فرد (توام با ارزیابی میزان اثربخشی آموزش های انجام شده) حتی بصورت رایگان برای موسسات و سازمانهای مردم نهاد اجتماع محور، با هدف ترویج و توسعه و نهادینه سازی تاب آوری در جامعه، مجددا آغاز به کار نموده است.

شایان ذکر است سابقه فعالیت این پایگاه اینترنتی در حوزه تاب آوری، از دی ماه سال ۱۳۹۳ می باشد که برحسب مصوبات اخیر تیم تخصصی مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان، احیاء مجدد خانه تاب آوری بعنوان یکی از شاخه های مهم فعالیت های رسانه ای پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران در دستور کار قرار گرفت.

حوزه فعالیت خانه تاب آوری ایران، پژوهش محور و آموزش محور خواهد بود.

خانه تاب آوری ایران کجاست؟

قابل به ذکر است باشگاه تاب آوری ایران مستقر در پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز و خانه تاب آوری ایران به عنوان شاخه ای مستقل در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران، تحت نظارت و پشتیبانی فنی عملیاتی و تخصصی مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان فعال می باشند.

اولین خانه تاب آوری ایران iraniansocialworkers.ir

خانه تاب آوری ایران، اهداف، چشم اندازها و برنامه های پیش رو خانه تاب آوری ایران بر اساس مستندات موجود در همین پایگاه اینترنتی، در دی ماه سال ۱۳۹۳ به منظور ایجاد مرکزی برای دسترسی و هم افزایی فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف تاب آوری، با اهداف ذیل آغاز به کار نموده است:

  • ایجاد بانک اطلاعات جامع و روزآمد مقالات، با دسترسی آسان، رویه یکسان و رفع محدودیت های شکلی، زمانی و سازمانی موجود
  • معرفی متخصصین، پژوهشگران و اساتید در حوزه های مختلف تاب آوری جهت تقویت حقوق معنوی
  • فراهم نمودن بستری برای جریان سازی و مدیریت محتوای تاب آوری جهت جلوگیری از تضییع منابع مادی و معنوی جامعه متخصصین تاب آوری کشور، در روندهای تکراری و کلیشه ای کنونی
  • ایجاد زمینه مساعد برای بومی سازی مباحث مختلف تاب آوری در کشور
  • گسترش پایگاه های مجازی در حوزه تاب آوری ایران

کانال خانه تاب آوری ایران خانه تاب آوری ایران در شبکه اجتماعی تلگرام در مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ راه اندازی شد و شروع به کار کرد.

خانه تاب آوری ایران، مرکز رشد و توسعه تاب آوری مردمان ایران زمین

کانال خانه تاب آوری در تلاش است به موازات فعالیت سایر کانالهای معتبر و فعال مددکاری اجتماعی ایرانیان در شبکه اجتماعی تلگرام، به اطلاع رسانی در حوزه های مختلف تاب آوری اعم از جدیدترین یادداشت ها و مقالات تخصصی انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی و مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران با محوریت تاب آوری به گونه ای متفاوت از قبل بپردازد.

اولین خانه تاب آوری ایران
اولین خانه تاب آوری ایران

اطلاعیه مهم خانه تاب آوری ایران: بدینوسیله به اطلاع مخاطبین گرامی مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان می رساند، با توجه به همپوشانی اسامی و عناوین برخی سایتها و احتمالا موسسات با کاربری تاب آوری، تاکید می گردد «خانه تاب آوری ایرانیان» به عنوان یکی از شاخه های پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران و نیز «باشگاه تاب آوری ایرانیان» بعنوان رکن اساسی فعالیتهای مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران (با برخورداری از تیم تخصصی توانمند اعم از روانشناسان، مددکاران اجتماعی و جامعه شناسان)، در هیچ کجای کشور دارای شعبه و یا نمایندگی همنام (با پسوند ایرانیان) نبوده و نمی باشد، لذا مستدعی است در برقراری ارتباط مبتنی بر حوزه تاب آوری با وبسایت مددکاری اجتماعی ایرانیان دقت نظر بیشتری لحاظ گردد.

مخاطبین گرانقدر مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان می توانند مطالب مددکاری اجتماعی مبتنی بر موضوع تاب آوری را از هر دو پایگاه اینترنتی فوق الذکر به نشانی های iraniansocialworkers.ir/site و نیز MADADKARNEWS.IR که مورد تایید و تحت نظارت و پشتیبانی فنی و تخصصی مجموعه رسانه های ایرانیان می باشند دریافت نمایند.

بدیهی است در غیر اینصورت، هیچگونه مسئولیتی در ابعاد مختلف اعم از (صرفا بعنوان مثال) ویروسی شدن بدلیل مسایل فنی سایتهای میزبان و یا همچنین هرگونه مسائل و مشکلات و اختلافات احتمالی مالی و سایر موارد بر عهده رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان نخواهد بود.

اطلاعیه مهم خانه تاب آوری ایران

در پایان و توضیح مختصر از ضرورت صدور این اطلاعیه شایان ذکر است؛ بدلیل تجارب منفی پیش آمده در سنوات گذشته (که به جمیع جهات از ذکر جزئیات آنها معذوریم)، صرفا با هدف افزایش سطح شناخت و آگاهی مخاطبین این پایگاه اینترنتی، اطلاعیه فوق صادر گردیده و فاقد هرگونه ارزش قانونی دیگری می باشد.

همه چیز درباره مدیر و موسس خانه تاب آوری

درباره مدیر و موسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

در ابتدای این مطلب لازم میدانیم به معرفی خانه تاب آوری ایرانیان (اولین رسانه تاب آوری کشور) و اهداف و اقدامات این نهاد بپردازیم و در ادامه به معرفی مدیر و موسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا خواهیم پرداخت.

خانه تاب آوری ایران
اولین خانه تاب آوری ایران iraniansocialworkers.ir

خانه تاب آوری ایران، اولین رسانه تخصصی تاب آوری کشور

خانه تاب آوری ایرانیان پایگاه جامع برای فعالیت و پژوهش در حوزه تاب آوری در جهت خدمت به مردم ایران است. این پایگاه پژوهش هایی در حوزه تاب آوری انجام می دهد. همچنین خدماتی مانند آموزش تاب آوری به شیوه ای نوین و متفاوت را به هم میهنان ارائه می دهد.

خانه تاب آوری ایران پایگاهی مستقل و انحصاری برای دسترسی سریع و بدون واسطه مخاطبان به تحقیقات و محتوای تخصصی در زمینه تاب آوری است. همچنین این پایگاه دسترسی هموطنان را به آموزش های حوزه تاب آوری راحت تر می کند.

خانه تاب آوری ایرانیان از سال ۱۳۹۳ تحت نظارت رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان راه اندازی و ایجاد گشته است و تاکنون فعالیت های چشمگیری در عرصه های آموزش و تولید محتوای تخصصی تاب آوری داشته است. این نهاد مستقل با چاپ کتاب سالیانه خود با عنوان کتاب خانه تاب آوری از پیشگامان تحقیق و آموزش در حوزه تاب آوری در ایران است.

خانه تاب آوری ایران Iran Home of Resilience

خانه تاب آوری ایران، برای اولین بار در سال ۱۳۹۳، در رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان ایجاد گردیده است و در هیچ کجای کشور شعبه و یا نمایندگی ندارد.

معرفی اهداف اولین رسانه تاب آوری کشور

از جمله بزرگترین اهداف خانه تاب آوری ایرانیان معرفی و فرهنگ سازی تاب آوری در جامعه ایران است.

از دیگر اهدافی که خانه تاب آوری ایرانیان دارد:

  • ایجاد بانک اطلاعات و مقالات علمی در حوزه تاب آوری برای استفاده دانشجویان و بیماران
  • ایجاد بستر مناسب پژوهش برای پژوهشگران در حوزه تاب آوری
  • معرفی متخصصین بومی در حوزه تاب آوری و همکاری با این متخصصین جهت آموزش و تولید محتوا
  • افزایش منابع و مطالب علمی در حوزه تاب آوری در ایران و به زبان فارسی
  • ایجاد کارگاه و کلاس جهت آموزش تاب آوری به علاقه مندان جهت عبور از مشکلات فردی و اجتماعی
  • چاپ کتاب خانه تاب آوری در جهت فرهنگسازی در حوزه تاب آوری

معرفی کتاب خانه تاب آوری ایران

یکی از اقدامات بی بدیل و منحصر به فرد خانه تاب آوری ایران، جمع آوری و چاپ محتواهای تولید شده توسط این نهاد در قالب کتاب خانه تاب آوری است. این کتاب با موضوع تاب آوری ششمین کتاب چاپ شده این نهاد خواهد بود. از این جهت که سلامت روان یکی از مهمترین اهداف خانه تاب آوری ایرانیان است. بنابراین با توجه به گستره ی وسیع موضوع تاب آوری تولید و چاپ کتاب به شکل جامع تری به پوشش موضوعات اساسی و محوری حوزه تاب آوری کمک خواهد کرد. این کتاب در پاییز ۱۴۰۱ به چاپ خواهد رسید.

کتاب خانه تاب آوری شامل مطالب سال های ۱۴۰۰ تا پاییز ۱۴۰۱ در حوزه تاب آوری است که در پایگاه های سلامت نیوز، باشگاه تاب آوری ایرانیان و مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران منتشر گردیده است.

معرفی مجموعه رسانه های خانه تاب آوری ایران

بدینوسیله نشانی کلیه لینکها و نیز پایگاههای اینترنتی مبتنی بر مبحث تاب آوری در مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان جهت دسترسی هر چه آسانتر مخاطبین این پایگاه اینترنتی به یادداشتها، مقالات و تحقیقات و پژوهشهای تاب آوری اطلاع رسانی می گردد.

امید است تلاشهای انجام یافته توسط تیم تخصصی کارگروه تاب آوری در مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان تا این مرحله از اجرای برنامه های معین شده، رضایت خاطر مخاطبین این پایگاه اینترنتی را فراهم آورده باشد.

منتظر دریافت بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات کاربران محترم، باهدف ارتقاء کمی و کیفی عملکرد این رسانه می باشیم.

  • خانه تاب آوری
  • باشگاه تاب آوری
  • کانال باشگاه تاب آوری در آپارات
  • کانال خانه تاب آوری در آپارات
  • کانال باشگاه تاب آوری در یوتیوب
  • کانال خانه تاب آوری ایران در یوتیوب
  • کانال تلگرام خانه تاب آوری ایران
  • صفحه اینستاگرام خانه تاب آوری ایرانیان
  • صفحه اینستاگرام باشگاه تاب آوری ایرانیان
  • صفحه باشگاه تاب آوری در فیس بوک
  • دامنهٖ اختصاصی خانه تاب آوری home-of-resilience.ir
  • دامنه اختصاصی باشگاه تاب آوری resilienceclub.ir
  • رسانه تاب آوری ایران talisweb.ir و دامنه های فرعی اولین رسانه تاب آوری ایران resiliencemedia.ir و socialresilience.ir

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران آقای جواد طلسچی یکتا (با رزومه کوتاه: مددکار اجتماعی، کارشناس ارشد مدیریت دولتی و منابع انسانی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و نیز دکتری مدیریت راهبردی و سازمانی کوچینگ و مدیر ارزش آفرین کشور در جشنواره ملی آرمان برتر در سال ۱۳۹۷) می باشند.

دکتر جواد طلسچی یکتا بنیانگذار اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران
دکتر جواد طلسچی یکتا بنیانگذار اولین رسانه تاب آوری ایران

مدیر و موسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

جواد طلسچی یکتا؛ مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران

جواد طلسچی یکتا، متولد ۱۳۵۷/۰۷/۲۰ ساکن شهرستان بندرانزلی، در سال ۱۳۸۱ بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از رشته مددکاری اجتماعی، در قالب خدمت سربازی بعنوان لیسانس وظیفه مسئول بنداطفال زندان بندرانزلی شد و به مدت دو سال مددکار اجتماعی زندان بندرانزلی بوده اند و تجارب بسیار مهمی در این دوران کسب نمودند.

Iranian home of resilience

Home of resilience for all Home of resilience for those who are interested inresilience

Iranian home of resilience has begun to work as a center

for research on resilience issues, resilience-based specialized researches, as well as training on resilience in different ways with unique methods (accompany with assessment of training effects); it is free for society-centered NGOs with the aim of promoting, developing and institutionalizing the resilience in the society

The activity of resilience Home will be based on research and train
Where is the activity of Iranian resilience home

It is worth noting that the Iranian resilience club on the Iranian online social work journal and the Iranian home of resilience as an independent branch on Iranian social work website are active under technical, operational and professional supervision and support of Iranian social work Media

Home of resilience will be simultaneously unveiled with the book of Iranian resilience club

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا