از مددکاری اجتماعی انتظار میرود که به مهارت های لازم برای توانمندسازی کاربران خدماتی برای شرکت در ارزیابی مهارت ها و تصمیم گیری ذسترسی داشته باشند و همچنین میبایست اطمینان حاصل کنند که استفاده کنندگان از خدمات مددکاری دسترسی به خدمات حمایتی را به اندازه نیاز دارند در صورتی که قادر به بازگویی دیدگاه های خود نمی باشد. نیاز به این مهارت ها را می توان به عنوان نقش کلیدی مددکاری اجتماعی یعنی پشتیبانی، نمایندگی و دفاع از درخواست کنندگان دانست. هر دو توانمندسازی و حمایت در رابطه با قدرت است که در بین مددجویان به طور نا موزون توزیع شده است. توانمندسازی و حمایت نیز مفاهیمی هستند که می تواند مشکلاتی در تعریف خود داشته باشند. در اینجا سعی میشود که تعریفی از دیدگاههای مختلف داشته باشیم.
جهت دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید.
نویسنده: دکتر موریس ستودگان
Dr. Morris Setudegan
برگردان و توضیح
Source: Mental health practice: Bonnyrigg
March 2016
کارگروه طراحی مدلهای توانمندسازی جامعه هدف مددکاری اجتماعی