چهارمین کتاب پایگاه
دانلود کنید

اگر اين نخستين بازديد شماست نام نويسی کنيد ، چرا نام نويسی ؟

استفاده از فايل های پيوست به صورت نامحدود
بحث و گفتگو در رابطه با موضوعات بانک اطلاعات
دسترسی به بخش های ويژه مخصوص کاربران سايت
شرکت در نظرسنجی مقالات برتر بانک اطلاعات

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازی انقلاب ایران با نام 1979
#1
[تصویر:  Title.jpg]

سرنوشت انقلاب ایران در دستان گیمرها!

پس از روایت بن افلک از انقلاب ایران در فیلم آرگو، اینبار نوبت به یک بازیساز ایرانی مقیم آمریکا رسید تا وقایع انقلاب و گروگانگیری سفارت آمریکا را روایت نماید! 
[تصویر:  Khansari.jpg]

...


آشنایی با نوید خوانساری
نوید خوانساری، کارگردان، نویسنده، تهیه کننده، مدیر ضبط حرکات رایانه ای و بازیگردان ایرانی و دارای مدرک liberal arts از دانشگاه British Columbia است که در زمینه سینما و بازی های رایانه ای به شکل حرفه ای فعالیت می کند. 
وی تا سن 10 سالگی در ایران زندگی کرده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به همراه خانواده اش، ایران را به مقصد کانادا ترک نموده است. خوانساری 41 ساله در حال حاضر به همراه همسر و دخترش به مدت 10 سال است که در آمریکا زندگی می کند. 
خوانساری ابتدا در زمینه سینما فعالیت خود را آغاز کرد و به همراه همسرش واسیلیسکی بسیئی خوانساری (Vassiliki Bessie Khonsari)، فیلم های (1998) The Contract، Pulling John و Bedouin را کارگردانی نمود.  
او در سال 2000 پس از آشنایی با مدیر بخش توسعه شرکت راک استارز (Rockstar Games) در ونکوور  به این شرکت بزرگ بازی سازی پیوست و به عنوان کارگردان بخش ضبط حرکات رایانه ای (Motion Capture) مشغول به کار شد. 
حاصل این همکاری تولید بازی هایی چون، Max Payne 1&2، سری GTA (تا قسمت 4)، Smuggler's Run 2: Hostile Territory، State of Emergency 2&3، Midnight Club 2&3، Red Dead Revolver و Manhunt بود. 
[تصویر:  Khansari-2.jpg]

خوانساری سرانجام پس از 10 سال همکاری، در سال 2010 از شرکت راک استارز جدا شد و اقدام به تاسیس کمپانی مستقل خود با نام iNK Stories  نمود و در این بین به عنوان کارگردان ضبط حرکات رایانه ای در دو پروژه Homefront (THQ) و Alan Wake (Remedy) همکاری نمود. 
خوانساری به تازگی از پروژه جدید و مستقل خود به نام 1979 The Game رونمایی کرده که قرار است در آن به روایت حوادث انقلاب ایران و مسائل حاشیه ای آن بپردازد. 

انقلاب ایران به روایت خوانساری
خوانساری در چندین مصاحبه ای که با شبکه های تلویزیونی و سایت های اینترنتی انجام داده، اهداف بازی خود را اینگونه تشریح کرده است که:
[تصویر:  126215.jpg]

- من در دوران انقلاب و اندکی پس از آن در ایران بوده ام و آن سال ها را تجربه کرده ام. همانطور که می دانید درمورد چگونگی شکل گیری انقلاب در ایران و کم و کیف آن بحث های زیادی وجود دارد، به همین دلیل من قصد دارم با بازسازی وقایع آن سال ها، تصویری درست و دقیق از آن ارایه کنم. 
مي‌خواهم مردم به جنبه‌هاي مبهم اخلاقي اين داستان پي ببرند. ايران كشوريست با ايده‌ها و باورهاي گوناگون. جنبه فرهنگي اين بازي فوق‌العاده است؛ و این دقيقا داستاني است كه از طريق يك بازي بهتر مي‌تواند گفته شود. اين بازي اهداف سياسي و آموزشي در خود دارد و مي‌خواهم مردم بدانند كه فراتر از آنچه در كتاب‌ها، روزنامه‌ها، نشريات و سايت‌ها خوانده‌اند چيزهايي وجود دارد. اكثر كاربران بازي‌هاي رایانه ای بعد از وقوع انقلاب ايران به دنيا آمده‌اند و من مي‌خواهم آن ها از آنچه در 40 تا 50 سال اخير اتفاق افتاده و به آن ها مربوط است مطلع شوند.
طبق گفته های خوانساری بازی وی به سبک اکشن- ماجراجویی طراحی خواهد شد و کاربران چالش های یک بازی Sandbox را در آن تجربه خواهند کرد. کلیت موضوع بازی هم حول حوادث انقلاب و به خصوص موضوع گروگانگیری سفارت آمریکا در ایران در گردش است. 
با توجه به اظهارات خوانساری و اطلاعات منتشر شده در سایت های خبری، کاربران این بازی می توانند در چندین نقش متفاوت ایفای نقش کنند و در سرنوشت انقلاب تاثیرگذار باشند! بازی در قالب این نقش ها درواقع به کاربر اجازه می دهد تا حضور در جناح های مختلف سیاسی و یا مذهبی را تجربه نماید و بر اساس علایق شخصی خود به هر یک از این گرایش ها، انقلاب را به مسیر دلخواه هدایت نماید!! 
گفته شده که در این بازی حدود 8 تا 10 نقش متفاوت قابل بازی وجود خواهد داشت، اما درحال حاضر تنها وجود سه شخصیت تئوکرات (طرفدار حاکمیت دینی)، دموکرات و یک ایرانی همکار با آمریکایی ها تایید شده است. 
این سه شخصیت عبارتند از:
[تصویر:  hossein-1979.jpg]

حسین محمد جعفری- شخصیتی طرفدار آیت الله خمینی و خواستاری ایجاد حاکمیت دینی در کشور
[تصویر:  laleh-1979.jpg]

لاله وایگانی- مخالف ایجاد حکومت دینی در کشور و طرفداری ایجاد دموکراسی!
[تصویر:  Kam-1959.jpg]

کریم نراقی- مترجم ارتش آمریکا- وی برای آزادی گروگان ها تلاش می کند

خوانساری تاکید کرده که در این بازی چیزی به نام جناح خوب یا بد مطلق وجود ندارد و اصولا همه جناح های موجود می توانند بسته به عملکرد بازیکن در جایگاه خوب و یا بد قرار گیرند. 
تنوع در نوع گیم پلی بازی و آزادی عمل بازیکن در انجام ماموریت ها هم از دیگر نکات مثبت بازی ذکر شده است.
مثلا زمانی که بازيكن در نقش مترجم (کریم نراقی) قرار می گیرد، می تواند با انتخاب یکی از سه گزینه موجود در بازی تیم خود را برای ورود به ایران و اجرای عملیات راهنمایی نماید:
[تصویر:  attack-19579.jpg]

1- ورود با هليكوپتر تيم ويژه نظاميان آمريكايي 
2- ورود از طريق مرز عراق تحت پوشش سربازان صدام حسين 
3- ورود از طريق مرز افغانستان با حمایت سربازان طالبان 
هر یک از این انتخاب ها می تواند سرنوشت نهایی بازی را تغییر داده و تجربه ای متفاوت برای کاربر در پی داشته باشد. 
[تصویر:  iraq-1979.jpg]

به گفته خوانساري زمانيكه بازیکن در نقش مترجم وارد ايران می شود باید با تغییر هویت خود را به عنوان يك دانشجوي مخالف رژيم شاه جا زده و ضمن تماس با برخي از افراد و عناصر انقلابي، ماموریت خود را انجام دهد. 
در این حالت ماموريت بازی تغيير کرده و بازیکن باید در پوششی مخفیانه فعالت نماید. 
نکته جالب این است که در طول این بازی حتی انتشار اخباری مانند احتمال بروز جنگ میان ایران و عراق هم در نظر گرفته شده که انتشار آن در روند کلی بازی تاثیرگذار خواهد بود.
البته گیم پلی بازی ابعاد دیگری هم دارد:
مثلا افزودن بخش "عبور با زحمت از بين ماموران گشت" كه به اختصار Baton-Pass نامگذاری شده است از نکات جالب و منحصر به فرد این بازی خواهد بود. 
[تصویر:  al-qaede-1979.jpg]

بيشتر گيم پلي بازي شامل عناصری همانند ديپلماسي فعال، مخفي كاري، سرقت، اتومبیل راني، حمله هاي كوچك با باتوم به گروه هاي ديگر، مبادلات كالا و خريد و فروش و حل پازل است. در این بازی امکان انجام اعمال خلاف و غیرقانونی نیز وجود دارد. مثلا می توانید با پرداخت رشوه به ماموران، آن ها را به چشم پوشي از فعاليت هاي خود وادار کرده و بدین ترتیب مسیر پیروزی خود را هموار نمایید. 
مكانيزم جالب توجه دیگر موجود در این بازی، مکانیزم قربانی کردن افراد برای نیل به مقصود است! بدین ترتیب که کاربر می تواند درصورت بروز مشکل جدی بر سر راه عملیات، با قرباني كردن افرادي از گروه خود و تسليم نمودن آن ها به گروه هاي ديگر، جان خود و افراد ديگر تيم را نجات داده و ادامه ماموریت را تضمین نماید!! 
[تصویر:  126216.jpg]

خوانساری در اظهار نظری جسورانه درمورد این بازی اعلام داشته:
- می خواهم ببینم نحوه عملکرد نسل جدید، پس از گذشت 34 سال از انقلاب، حالا به چه شکل خواهد بود؟ آیا آن ها باز هم طرفدار ایجاد حکومت اسلامی هستند یا انقلاب خود را در مسیر دیگری هدایت خواهند کرد؟

با کمی تفکر در این اظهار نظر خوانساری می توان دریافت که یکی از اهداف اصلی ساخت این بازی، جمع آوری اطلاعات آماری از میزان علاقه نسل جدید به انقلاب اسلامی و نظرات آن ها درمورد ادامه این روند است. 
در دنیای کنونی دیگر جمع آوری اطلاعات و داده های آماری به صورت مستقیم صورت نمی گیرد و بیشتر این اطلاعات از طریق انجام بازی های رایانه ای و یا نظرسنجی درمورد فیلم ها و کتاب ها جمع آوری می شوند. به همین دلیل باید به شدت مراقب ورود چنین بازی هایی به کشور بود و از همین حالا برای تبعات آن ها تدبیری اندیشید.

هنوز تاریخ دقیق و پلتفورمی که قرار است بازی روی آن عرضه شود مشخص نیست، اما تقریبا وجود نسخه PC آن تایید شده است.
 
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بازی‌های رایانه‌ای از منظر اخلاق کاربردی با رویکرد اسلامی MEARAJ 0 1,302 11-19-2013، 07:09 AM
آخرین ارسال: MEARAJ
  بازی انقلاب ایران با نام «۱۹۷۹» داوطلبان مهر 0 1,112 11-17-2013، 04:36 PM
آخرین ارسال: داوطلبان مهر
  نگاهی به سومین نمایشگاه بازی تهران sws313 0 1,166 11-12-2013، 06:17 AM
آخرین ارسال: sws313
  بازی‌های رایانه‌ای چگونه ذهن مخاطبان خود را هدایت می‌کنند؟ sws313 0 1,197 11-12-2013، 06:15 AM
آخرین ارسال: sws313
  پر شدن اوغات فراقت کودکان با بازی های رایانه ای sws313 0 1,255 11-12-2013، 06:13 AM
آخرین ارسال: sws313
  بازی کامپیوتری‌«کرایسیس» کدام آمریکا را معرفی می‌کند؟ sws313 0 1,279 11-12-2013، 06:12 AM
آخرین ارسال: sws313
  ۴۰ بازی جدید رایانه‌ای ساخته شد sws313 0 1,229 11-12-2013، 06:08 AM
آخرین ارسال: sws313
  سبک زندگی در بازی‌های رایانه‌ای sws313 0 1,163 11-12-2013، 06:06 AM
آخرین ارسال: sws313

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره ما: وبسایت مددکاران اجتماعی ایرانیان در مورخ ۹۲/۱/۱، به منظور ایجاد مرکزی برای دسترسی و هم افزایی فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف مددکاری اجتماعی با اهداف ذیل آغاز به کار نموده است: ۱- ایجاد بانک اطلاعات جامع و روزآمد مقالات، با دسترسی آسان، رویه یکسان و رفع محدودیت های شکلی، زمانی و سازمانی موجود ۲- معرفی متخصصین، پژوهشگران و اساتید در حوزه های تخصصی مددکاری اجتماعی جهت تقویت حقوق معنوی ۳- فراهم نمودن بستری برای جریان سازی و مدیریت محتوای مددکاری اجتماعی جهت جلوگیری از تضییع منابع مادی و معنوی جامعه مددکاران اجتماعی ایران، در روندهای تکراری و کلیشه ای کنونی ۴- ایجاد زمینه مساعد برای بومی سازی مددکاری اجتماعی در کشور ۵- گسترش پایگاه های مجازی در حوزه مددکاری اجتماعی ایران