چهارمین کتاب پایگاه
دانلود کنید

اگر اين نخستين بازديد شماست نام نويسی کنيد ، چرا نام نويسی ؟

استفاده از فايل های پيوست به صورت نامحدود
بحث و گفتگو در رابطه با موضوعات بانک اطلاعات
دسترسی به بخش های ويژه مخصوص کاربران سايت
شرکت در نظرسنجی مقالات برتر بانک اطلاعات

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۴۰ بازی جدید رایانه‌ای ساخته شد
#1
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در سومین نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای از ۴۰ بازی جدید ساخته شده ایرانی رونمایی می‌شود.دکتربهروز مینایی بازی‌های تراتئون، بیداری، شبگرد وده‌ها بازی موبایل را ازجمله این بازی‌ها ذکر کرد.او با بیان اینکه ۳۲بازی بزرگ را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید کرده است افزود: ۱۹۱اثر در نمایشگاه امسال حضور دارند که از این تعداد ۷۷بازی کوچک و ۱۲بازی آنلاین ارائه خواهد شد.
 [تصویر:  bazi-rayane-ei.jpg]  مینایی افزود: ۷۳اثر جنبی، نگاه ویژه و ۲۵بازی‌نامه در نمایشگاه عرضه می‌شود که به این ترتیب تعداد بازی‌ها نسبت به سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد. مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای افزود: ۷۰بازی مستقل نیز به سومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ارائه شده است و ۱۷۰شرکت، نهاد و تیم بازیساز و ۷‌دانشگاه در نمایشگاه گیم تهران شرکت خواهند کرد.او افزود: در نمایشگاه امسال فضای مناسبی به بخش ترویج و آموزش فرهنگ استفاده صحیح از بازی‌های رایانه‌ای داخلی و خارجی اختصاص یافته است و علاوه براین با حضور تیم‌های روانشناسی تأثیرات روانی بازی‌های رایانه‌ای بررسی می‌شود. مینایی گفت: در بخش آموزش نیز ۲۸کارگاه آموزشی با موضوعات طراحی، بازی نامه نویسی، بعد فنی، بازاریابی و طرح تجاری بازی‌نامه شرکت خواهند کرد. او افزود: بخش مسابقات لیگ داخلی نیز در نمایشگاه برپا می‌شود و به برندگان جوایزی هم اهدا خواهد شد.مینایی گفت: در نمایشگاه امسال بخشی هم با عنوان بازی پنهان ویژه مسئولان فرهنگی درنظر گرفته شده است و در آن درباره ابعاد مختلف جنگ نرم بحث و تبادل نظر خواهد شد. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: امسال به‌دلیل همزمانی نمایشگاه گیم تهران با نمایشگاه گیمز کام آلمان بسیاری از شرکت‌ها در رویداد تهران حضور ندارند.وی با بیان اینکه ۲۰۰معیار برای رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد افزود: شورای طبقه‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای بسیار دقیق است به‌طوری که برخی بازی‌ها با بررسی ۷۰ تا ۸۰ ساعته رده‌بندی می‌شود. مینایی با بیان اینکه تخمین گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای در ایران و دنیا دشوار است تأکید کرد: به‌دلیل فقدان قانون کپی رایت سالانه بیش از ۵۰میلیون نسخه بازی‌های رایانه‌ای در بازار توزیع می‌شود.در دومین نشست رسانه‌ای سومین نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: در گذشته بخش بازی‌های رایانه‌ای جزئی از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بود اما به‌دلیل اهمیت بازی‌های رایانه‌ای، نمایشگاه گیم به‌صورت مستقل شکل گرفت و در نهایت امسال شاهد سومین دوره برگزاری این رویداد هستیم.او هدف از برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را فرهنگسازی‌ اعلام کرد و گفت: در این رویداد فرهنگی خانواده‌ها با آثار مخرب برخی بازی‌های خارجی آشنا می‌شوند. او با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها در بسیاری عرصه‌ها همچون رسانه‌ها، انیمیشن و سینما نفوذ دارند گفت: ایران هراسی و اسلام‌ستیزی ازجمله اهداف غرب در تولید بازی‌های رایانه‌ای است و راهکار مقابله با این حربه، افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی است.در این نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد هفته گیم ایرانی در کشورهای مختلف مانند هفته فیلم برگزار شود. او همچنین خواستار حمایت جدی‌تر وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش برای توسعه بازی‌های آنلاین شد.حسینی با بیان اینکه ۲۰تیم بازیسازی‌ از دانشگاه‌ها در این رویداد حضور دارند اظهار امیدواری کرد که مسئولان اقتصادی تدابیر ویژه‌ای برای اختصاص تسهیلات بانکی به تیم‌های تولید‌کننده گیم اتخاذ کنند. به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزاری نخستین دوره جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران تاکنون، ۵۰۰بازی رایانه‌ای در کشور تولید و در عین حال در دوره سوم، به بازی‌های رایانه‌ای مستقل، بیش از سال‌های گذشته توجه شده است. او افزود: بازی‌های رایانه‌ای ایرانی تحسین متخصصان خارجی در این عرصه را برانگیخته است و این هنر – صنعت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان رسانه‌ای فرهنگساز و نه صرفا سرگرم‌کننده نگاه می‌کنیم و معتقدیم این رسانه می‌تواند منتقل‌کننده پیام به مخاطبان باشد از این‌رو همه باید از این هنر – صنعت حمایت کرده و رسانه‌ها نیز یاور بازی‌های تولیدشده ایرانی باشند.او اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور بازار بازی‌های رایانه‌ای با حضور کشورهای اسلامی و منطقه در کشورمان برپا شود. سومین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران از فردا تا ۲۶ مردادماه در مصلای امام خمینی برگزار خواهد شد.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بازی انقلاب ایران با نام 1979 swstar 0 2,616 11-30-2013، 01:40 AM
آخرین ارسال: swstar
  بازی‌های رایانه‌ای از منظر اخلاق کاربردی با رویکرد اسلامی MEARAJ 0 1,826 11-19-2013، 07:09 AM
آخرین ارسال: MEARAJ
  بازی انقلاب ایران با نام «۱۹۷۹» داوطلبان مهر 0 1,744 11-17-2013، 04:36 PM
آخرین ارسال: داوطلبان مهر
  نگاهی به سومین نمایشگاه بازی تهران sws313 0 1,743 11-12-2013، 06:17 AM
آخرین ارسال: sws313
  بازی‌های رایانه‌ای چگونه ذهن مخاطبان خود را هدایت می‌کنند؟ sws313 0 1,733 11-12-2013، 06:15 AM
آخرین ارسال: sws313
  پر شدن اوغات فراقت کودکان با بازی های رایانه ای sws313 0 1,832 11-12-2013، 06:13 AM
آخرین ارسال: sws313
  بازی کامپیوتری‌«کرایسیس» کدام آمریکا را معرفی می‌کند؟ sws313 0 1,861 11-12-2013، 06:12 AM
آخرین ارسال: sws313
  سبک زندگی در بازی‌های رایانه‌ای sws313 0 1,760 11-12-2013، 06:06 AM
آخرین ارسال: sws313

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره ما: وبسایت مددکاران اجتماعی ایرانیان در مورخ ۹۲/۱/۱، به منظور ایجاد مرکزی برای دسترسی و هم افزایی فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف مددکاری اجتماعی با اهداف ذیل آغاز به کار نموده است: ۱- ایجاد بانک اطلاعات جامع و روزآمد مقالات، با دسترسی آسان، رویه یکسان و رفع محدودیت های شکلی، زمانی و سازمانی موجود ۲- معرفی متخصصین، پژوهشگران و اساتید در حوزه های تخصصی مددکاری اجتماعی جهت تقویت حقوق معنوی ۳- فراهم نمودن بستری برای جریان سازی و مدیریت محتوای مددکاری اجتماعی جهت جلوگیری از تضییع منابع مادی و معنوی جامعه مددکاران اجتماعی ایران، در روندهای تکراری و کلیشه ای کنونی ۴- ایجاد زمینه مساعد برای بومی سازی مددکاری اجتماعی در کشور ۵- گسترش پایگاه های مجازی در حوزه مددکاری اجتماعی ایران